על הבחירות שלנו כהורים - Peachy - הנחיית הורים ייעוץ שינה
16580
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-16580,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-13.1.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-17643

על הבחירות שלנו כהורים

על הבחירות שלנו כהורים

בחירות, אנחנו לא עושים רק לממשלה. בחירות אנחנו עושים ברמה היום- יומית, בקניות, בעבודה וגם- בחינוך של הילדים הרכים שלנו.

אני מביאה את הנושא הזה מתוך הכובע המקצועי שלי, כיועצת ארגונית. בארגונים "מחנכים" טוב מאוד ללא לפעול מהמקום האוטומטי. היתרונות של עבודה לא אוטומטית הם רבים: היא מביאה לפרודקטיביות טובה יותר, ליצירת חדשנות, למציאת פתרונות מיטביים וכן הלאה. אבל אתם לא קוראים את הבלוג שלי בשביל זה, נכון?

גם בתוך המשפחה ובגידול ילדים בפרט, כדאי לא להשתמש בתגובות האוטומטיות. התגובות האוטומטיות הרבה פעמים הן לא אישיות, קצרות, חדות חסרות את המרכיב הרך והאישי שאנחנו רוצים כדי לחזק את הקשר עם הילד שלנו. לכן אנחנו רוצים לבחור את התגובה שלנו כלפי הילד מתוך "מחסן התגובות" שיש ברשותנו.

זה נכון גם למצבים יום- יומיים פשוטים יותר כמו כניסה לקניון- מקום שמכניס אותנו ישר למצב אוטומטי בגלל האוירה שבו, וגם למצבים שבהם קבלת ההחלטה על התגובה היא מורכבת יותר, למשל: פעוט שעשה פיפי במכנסיים כשהוא בתהליך גמילה. אנחנו פוגשים בחירות גם במקומות יותר רוחביים, כמו כמו האם להשאיר ילד שנה בגן, האם לעבור מהנקה לתמ"ל, האם להכניס את הילד למסגרת, האם זה הזמן להעביר את הילד לחדר משלו, האם להחליף לו רופא ילדים. גם את הבחירות האלה, כדאי שלא נעשה מתוך המנגנון האוטומטי שלנו.

 disclaimer – אני יודעת שזה מאוד קשה! אנחנו כל הזמן מוצפים  מהילדים שלהם בבקשות, הוראות, צרכים, בכי וצעקות. זה מצב מאוד סימפטטי שבו עבודה על אוטומט הרבה פעמים היא העבודה הכי מתאימה מבחינה הישרדותית.

רוצים להנות

אבל אנחנו לא רוצים לשרוד את ההורות שלנו, אנחנו רוצים להנות ממנה. ובשביל להנות ממנה, אנחנו צריכים להשקיע במערכת היחסים שאנחנו מנהלים עם הילדים שלנו. להשקיע במסרים שלנו כלפי הילדים שלנו ולא לענות כלאחר יד, לא להם וגם לא לאחרים. הילדים שלנו בוחנים אותנו כל הזמן, גם כשאנחנו לא מסתכלים. הם מפנימים את המהות שלנו כאנשים בצורה מדהימה. יש סרטון יפה שממש ממחיש את זה שאני ממליצה לכם צפות בו.

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם:

  1. הטיפ הראשון שאני אתן לכם הוא לנסות לעבור מאוירה סימפטטית, לאוירה רגועה. כשאנחנו נמצאים באוירה סימפטטית, המוח שלנו בהגדרה נמצא על אוטומט. כך שכדאי להמנע ממקומות הומים, כאלה שיש בהם הרבה גירויים כמו רעש, מסכים וכן הלאה.
  2. כדאי מאוד להמנע מהסחות דעת ולהחליט שעכשיו אתם לא מטפלים בדברים אחרים. תשקיעו 100% מתשומת הלב לילד, תאמינו לי זה משתלם. אחרי שעה של 100% מתשומת הלב, הילד יכול לעבור לעיסוק עצמאי בצורה קלה יותר וגם אתם.
  3. גם אם מצאתם את עצמכם נכנסים למקום הומה, כדאי מאוד לעשות תדריך קצר. אם לא הספקת לעשות גם את זה, תשתדלו לא להתחיל לאסור כל דבר שהילד מבקש. הרי מקומות הומים נועדו לגרות ילדים לקנות ולבקש מההורים. תעצרו- תחשבו- תבחרו! תגבשו קודם כל ביניכם ובין עצמכם מה אתם מוכנים לאפשר לילד ואז תדברו איתו על זה.
  4. אפקט ההפתעה- כדאי לכם לפעמים לבחור להפתיע את הילד בתגובה שהוא לא מכיר. אם למשל אתם נגד ממתקים, כדאי לכם לבחור מהארסנל דווקא תגובה שתאפשר זאת. אם אתם הורים שמאפשרים יותר מדי, כדאי לכם דווקא לבחור מדי פעם לאסור משהו (בהנחה שאתם מסוגלים ללכת עם האיסור עד הסוף ולהתמודד על ההשלכות לכך). אפקט ההפתעה ילמד אתכם מאוד על מערכת היחסים שלכם עם הילד.
  5. בהחלטות שהן רוחביות יותר (כמו לבחור לסיים הנקה)- כדאי לקחת קצת זמן למחשבה על הנושא, להתלבט עם בן או בת הזוג, לקרוא ולחקור קצת את הנושא. חשוב מאוד לשמוע גם דעות שהן מנוגדות מאוד לעמדה שלנו, כדי לקבל קצת פרופורציות עליה.

 

אין תגובות

Sorry, the comment form is closed at this time.