המדריך המלא להרדמה עצמאית של התינוק שלך - Peachy - הנחיית הורים ייעוץ שינה
16107
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-16107,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-13.1.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-17643

המדריך המלא להרדמה עצמאית של התינוק שלך

המדריך המלא להרדמה עצמאית של התינוק שלך

כל הורה שנולד לו תינוק, שואל את עצמו מתי העולל הקטן והאהוב שלו ילמד להרדם עצמאית. כאן תוכלו להעזר במדריך המלא לאיך עושים את זה באמת.

הרבה שואלים אותי בהרצאות, באיזה גיל התינוק יכול ללמוד להרדם לבד. אבל למעשה, זאת לא השאלה הרלוונטית בעיני. השאלה הרלוונטית היא, איך נייצר הרגלים אפקטיבים לכך שהתינוק ילמד להרדים את עצמו?

כדי להתחיל את הלמידה, יש לוודא קודם כל שאתם לא נמצאים בתקופה של מעברים. למה הכוונה?

  • אל תתחילו את התהליך באוגוסט, כי בספטמבר אתם "מכניסים אותו לגן" ובגלל שאתם חוזרים לעבודה, אתם רוצים שיתחיל להתרגל להרדם לבד.
  • אל תתחילו בתקופת החגים כשאתם יודעים שיהיו לכם ארוחות ערב אצל משפחה /חברים ושהשגרה תופר באופן תדיר.
  • אל תתחילו לפני מעבר דירה

ובקיצור- אל תתחילו אם עומדת לפניכם תקופה של שינויים.

משהחלטתם ללמד את התינוק להרדם לבד והגעתם למסקנה שזו תקופה מתאימה, יש להקפיד על אוירה מתאימה, תוכלו לקרוא על כך כאן.

חשוב מאוד להתחיל את ההרדמה של התינוק בהתאם לשיטת המדרגות וכאשר התינוק שלכם מסמן שהוא עייף.

התחילו עם טקס השינה שאתם רגילים לעשות עם הילד.

ההרדמות נעשית על פי סדר עולה:

1.הרדמות תוך כדי הנקה

2.הרדמות על הידיים

3. הרדמות על ידי ליטוף/ מגע

4. הרדמות על ידי נוכחות הורה

5. הרדמות ללא נוכחות הורה

הסוד להרדמות עצמאית

בעצם תינוק שרגיל להרדם על ידי הנקה, באופן תיאורטי יצטרך לעבור את כל השלבים, עד להרדמות ללא נוכחות הורה.

חשוב להבין שתמיד אפשר לעצור באמצע. אם זה מספיק טוב לכם שתינוק נרדם עם ליטופים- לגמרי אפשר לעצור שם ולא להתקדם עד לשלב 5. תעצרו מתי שמתאים לכם, לפי הצורך שלכם ושל התינוק.

אם התינוק שלכם לא יונק ומצליח להרדם על הידיים, יש לכם פחות שלבים לעבור עד להרדמות עצמאית.

בעיקרון, אתם לא חייבים לעבור את כל השלבים עד להרדמות עצמאית. למשל: אפשר לנסות לעבור משלב 1 לשלב 3, הכל שאלה של איך התינוק מקבל את זה ואתם צריכים להיות רגישים אליו בעניין הזה.

  1. תינוק שנרדם בהנקה- הניקי את התינוק עד לשלב שאת רואה שהתינוק עומד להרדם. חשוב מאוד שלא ירדם באופן מלא, אלא שיהיה במצב ביניים.

מצב הביניים הזה הוא בעצם ה- סוד להרדמות עצמאית. זאת נקודה במחזור השינה שנקרא "אקטיבציה", הוא השלב שבו התינוק לומד איך להרדים את עצמו ומה שתלמדו אותו בכמה דקות הללו- זה מה שידרוש מכם אחר כך.

נדבך חשוב בכל עניין ההרדמות העצמאית הוא התקשורת שמלווה את תהליך הלימוד. כל מה שאתם עושים תתמללו לתינוק:"מתוקי, היום אתה תרדם על הידיים ולא על הציצי".

כשההורה מזהה שהתינוק במצב ביניים אחרי הנקה, אפשר להעביר אותו להרדמות על הידיים. באופן כזה אנחנו מנטרלים את ההתניה של הרדמות תוך כדי הנקה ומתנים את ההרדמות לידיים.

אחרי תקופה שהתינוק מצליח להרדם על הידיים (שלב 2), אנחנו נעבור לשלב 3 וכן הלאה. התהליך לא קצר וצריך להיות מאוד סבלניים אליו ורגישים לתינוק במהלכו.

  1. הרדמות על הידיים- מרדימים את התינוק על הידיים, כאשר אתם נמצאים בתנוחה נוחה. גם הפעם- כשאתם מזהים את מצב הביניים, אתם מניחים את התינוק במיטה. אל תתנו לו להגיע לשינה מלאה.
  2. הרדמות על ידי ליטוף/ מגע- כאן אתם מניחים את התינוק במיטה שלו, מלטפים את פניו/ גופו. יש אפשרות גם להניח את כף היד על איזור בית החזה, או הפנים. גם כאן אנחנו נחכה שהתינוק יהיה במצב ביניים. כשהוא במצב ביניים. אנחנו מפסיקים את הפעולה. אפשר לחכות כמה דקות, לראות שהוא נכנס לשינה קצת יותר עמוקה ואז לצאת מהחדר.
  3. הרדמות על ידי נוכחות- בהתחלה אפשר לעמוד קרוב לתינוק, או לשבת לידו, במקום שהוא יכול לראות אותנו מבלי לעשות תנועה חדה של התרוממות, או הזזת ראש. לפעמים קורה שהם עוצמים עיניים ואחרי כמה שניות פותחים בפתאומיות כדי לראות שאנחנו שם. הרדמות עם נוכחות יכולה להיות בהתחלה בעמידה של ההורה, יחד עם קשר עין. עם הזמן, אפשר להפוך אותה לפחות פורמלית. אפשר לשבת על כסא ליד המיטה, אפילו לקרוא איזה ספר (רק אל תהיו עם הטלפון).
  4. הרדמות ללא נוכחות ההורה- שמים את התינוק במיטה, אומרים לו כמה מילים:"לילה טוב חמודי, הגוף זקוק למנוחה, עכשיו הולכים לישון"- ויוצאים מהחדר.

ושוב, אי אפשר לומר את זה מספיק- תקשורת, תקשורת, תקשורת! בכל פעם שאתם מרדימים את התינוק, יש ללוות את התהליך במלל: "גם היום אתה תישן על הידיים של אמא", "אני רואה שאתה מסתדרת מצויין עם שינה על הידיים, היום אבא יעמוד וילטף אותך עד שתרגיש עייף".

טיפול בהתנגדויות- קודם כל אל תפחדו מהתנגדות! התנגדות היא דבר בריא והגישה שלכם אליה צריכה להיות חיובית ולא מעוררת אי שקט. גם את ההתנגדות לוו בתקשורת: " אני רואה שהיום קצת יותר קשה לך עם להרדם במיטה, אבא/ אמא ילטף אותך יותר היום". תעשו כל מה שאתם יכולים כדי לא לחזור אחורה.

כלומר, אם הגעתם עם התהליך לשלב 3 ומגיע לילה אחד שהתינוק לא מצליח להרדם, תשתדלו כמה שאפשר לא לרדת לשלב 2. אם אתם מרגישים שהתינוק צריך מאוד לרדת שלב (יכול לקרות אם חולה, אם כמובן, נמצא במצב עייפות מוגבר, או סימפטטי מאיזו סיבה) תרדו שלב אחד. אל תגיעו למצב שהתינוק כבר היה נרדם בליטופים ופתאום במשך שבוע את חוזרים להרדים אותו בהנקה. תשמרו על קנה מידה תואם את הלימוד שכבר נעשה איתו.

אם התינוק לא מצליח ללמוד את השיטה- לרוב, זה אומר שאתם לא מצליחים לזהות מתי צריך להשכיב אותו במיטה. ואז כנראה השינה שלו- או לא מספיק איכותית, או שהוא הולך לישון כבר עייף מדי.

הערה נוספת חשובה- רגרסיה תמיד תהיה. לא צריך להבהל ממנה. צריך להתייחס אליה כחלק מכל שלב אחר שהתינוק שלכם עובר. אם לא מייחסים אליה יותר מדי חשיבות, היא פשוט חולפת.

ולבסוף, אל תשכחו שמדובר פה בל-מ-י-ד-ה. הייו סבלנים ורגישים לילדכם.

 

נתקעתם? זקוקים לתמיכה או עידוד- [email protected]

 

 

אין תגובות

Sorry, the comment form is closed at this time.