ארבעה כללים לטקס שינה מנצח - Peachy - הנחיית הורים ייעוץ שינה
15682
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-15682,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-13.1.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-17643

ארבעה כללים לטקס שינה מנצח

ארבעה כללים לטקס שינה מנצח

אפתח ואומר שטקס שינה טוב, הוא טקס שינה שבנוי לצרכים של הילד. כמובן כשעושים תהליך של ייעוץ שינה, חשוב לשים דגש על עניין טקס השינה. בפוסט הבא אני נותנת קווים כלליים כאן, אבל קחו בערבון מוגבל והתאימו את טקס השינה למה שזקוק לו ילדיכם (איך תדעו למה הוא זקוק, זה סיפור אחר).

כשרואים את סימני העייפות הראשונים על התינוק, אנחנו מתחילים לפעול לקידום השינה שלו.

  1. במקרים שזה מתאים לילד, אפשר להכניס אותו להתקלח. במקלחת יש לשמור על אוירה פרה- סימפטטית. אפשר לשים באמבטיה שמן ארומטי ולעסות אותו קצת.

לא הייתי ממליצה לשים יותר מדי צעצועים. הגירוי של הצבעים והקולות יכול להפוך את האוירה לסימפטטית ואנחנו רוצים להמנע מכך.

  1. אחרי המקלחת, עדיף כמה שפחות מעברים מחדר לחדר, במידה ואפשרי כמובן. אני תמיד הייתי מלבישה ומרדימה באותו החדר. החדר היה חשוך, עם נורות קטנות דקורטיביות (היינו משאירים דולק לכל אורך הלילה), כך שהחדר עם תאורה לא חשוכה מדי שיכולה לאפשר לי לראות ולהן להוריד הילוך ולאפשר לאוירה פרה- סימפטטית להתפתח.
  2. סעיף שחשוב תמידדדדדדדד- תקשורת. כל הזמן לדבר עם התינוק. שימו לב! גם תינוק קטן מאוד מבין את המסר, דרך הנימה, המקצב והקול של מי שמטפל בו. אל תזלזלו בזה. אני יודעת, לפעמים זה נראה מוזר לדבר לתינוק כל כך קטן. אבל אם תשימו לב, ככל שתדברו איתו יותר, ככה הוא יירגע מהר יותר. אני מזכירה, התקשורת מעודדת הפרשה של אוקסיטוצין.
  3. עכשיו אפשר לשים את התינוק במיטה. תוך כדי ליטוף ודיבור מרגיע. נסו תמיד לתת לו לנסות להרדם באופן עצמאי במיטה, לפני אתם מרדימים באופן אחר.

 

יש משמעות לקצב הפעולות שהרדמה של תינוק, נקרא גם שיטת המדרגות.

אין תגובות

Sorry, the comment form is closed at this time.