Peachy בעד הורים חד מיניים - Peachy - הנחיית הורים ייעוץ שינה
16331
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-16331,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-13.1.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-17643

Peachy בעד הורים חד מיניים

Peachy בעד הורים חד מיניים

ב- Peachy אנחנו מקבלים את כל סוגי ההורים. בשבועות האחרונים הייתי עסוקה בשיחות עם כמה זוגות חד מיניים, הומואים, כדי ללמוד על ההורות שלהם.

אז קודם יש המון הבדלים טכנים בין הורות של הומוסקסואלים לבין הורות של הטרוסקסואלים.

בראש ובראשונה כדי לקבל את ההחלטה להביא ילד לעולם הם צריכים לחסוך המון המון כסף. רק כדי לסבר את האוזן, עלות של הפריה והליך פונדקאות הוא של כ-280,000 שקלים, שאת רוב הכסף יש לשלם במזומן. לא כמו במקרה של בית שאפשר להסתמך על תשלומי משכנתא. וזה אם ההריון נקלט בסבב הראשון. אם לא- כל סבב יעלה עוד כ- 100,000-200,000 ש"ח. החברות העוסקות בפונדקאות הן חברות סחר לכל דבר, אפילו תוכלו לקבל מבצעי פיקס פרייס על עוברים.

לא כל הזוגות ההומואים יכולים לעמוד בתשלומים הללו והם מוצאים פתרונות יצירתיים אחרים. הכירו את חגי שלומי וגאיה (שמות בדויים). שלומי וחגי רצו כל חייהם להיות הורים, אך מכיוון ולא היה להם 280,000 ספייר, הם חברו לגאיה. גאיה היא free spirit, רווקה שרוצה ילדים, אבל גם רוצה את החופש שלה. השלושה עשו ילדה בהורות משותפת והיה כי טוב. אחרי איזה זמן, פנו שלומי וחגי לגאיה ובקשו ממנה עוד ילד. אבל לגאיה זה לא התאים. שלומי וחגי שחסכו חמש שנים כסף לילד נוסף עשו הפריה מלאכותית שזיכתה אותם בבן.  

לסיכום- יש לנו בת שיש לה 3 הורים והיא בהסדרי ראייה עם אמא שלה ועם האבות שלה ויש לנו בן עם שני אבות. להלן מצב שיכול לייצר שפע של סיטואציות מורכבות מאין כמוהן- בחגים לאן גאיה הולכת? איך היא מרגישה כשהיא הולכת לביקורים עם אמא ואחיה נשאר עם האבות שלה? איך עובדת מערכת היחסים בין אחיה למחצה לבין אמא של הילדה? וכל זה על קצה המזלג.

כציבור, אנחנו צריכים להרים גבה- למה ילדים צריכים להקלע למצבים כאלה רק בגלל חקיקה מפלה? למה אין אפשרויות להורים הומואים להביא ילד בהליך פונדקאות בארץ?

אי אפשר להתלות בטיעון הממזרות

מוסמכי דת יכולים להגיד שזה בגלל ממזרות. אבל הרי הסכר כבר נפתח וממזרות יכולה לקרות גם עכשיו. מספיק שיש תורם זרע "מבוקש" במיוחד, שאמהות חד הוריות (או חד מיניות בקשו אותו), יכול להיווצר מצב של ממזרות. אני שמעתי בתוכנית רדיו אמא שעלתה לתוכנית ושתפה שקבוצות של אמהות שהילדים שלהם אחים מתרומת זרע מתאגדות, על מנת שמצב כזה לא יקרה (בזמנו הצליחה לאתר כשבע אמהות לילדים מאותו תורם הזרע).

גם הרעיון שהורים צריכים ליסוע למדינה אחרת ולעבור מסע שלם כדי להביא את הילד שלהם ממדינה אחרת, נשמע לי בגדר פלא של ממש. הורים הטרוסקסואלים נכנסים לבית חולים וחוזרים עם הבייבי שלהם באוטו. לאורך הזמן, שמעתי לא מעט נשים שהרגישו שאחרי ההגעה הביתה היתה תחושה של "אוקיי… מה עושים עכשיו?" כאילו יש תחושה  שעיקר ההכנות הפיזיות והמנטליות היו עבור הלידה ולא למה שקורה לאחר מכן. אצל הורים הומואים הסיפור הוא אחר, המסע להמפגש המיוחל עם הילד, כולל המון חוויות. חלקן חוויות בעלות גוון ניסי כמו במקרה הזה. אבל חשוב לזכור שבהרבה מקומות בעולם, השער של פונדקאות נסגר והאפשרויות העומדות בפני הורים הומואים הולכות ומתמעטות.

בהקשר לפונדקאות בחו"ל, במיוחד במדינות עולם שלישי, אין לי אלא לחוש אמביוולנטיות כלפי ההליך. המחשבה שאישה שחיה במדינת עולם שלישי, בעוני מחפיר וללא אפשרויות הרה לשני גברים, בדרך כלל לבנים, מהעולם המערבי, רק כדי שתוכל לפרנס את המשפחה שלה קשה לי באופן אישי. השימוש הגופני הזה מזכיר רצף אחר של שימוש גופני דומה (ודי לחכימא ברמיזא). הנה כתבה שמתארת במעט את הבעיות שעולות מההליך.

בשיחות עם זוגות גייז גיליתי שיש נטיה טבעית שאחד מבני הזוג יצאו לחופשת לידה. לא בהכרח קשורות בזה תחושת של "הקרבה", אלא המעבר לחופשת לידה נעשה בטבעיות ובאופן חלק. אני מודה שבחלק הזה אני מקנאה, כי אני תמיד הרגשתי טינה כלפי החלק הזה של חופשת הלידה. כבר כתבתי על תחושת תג המחיר שהיתה לי בגידול הבנות שלי. נראה שזוגות גייז מקבלים את עובדת חופשת הלידה באופן אחר, שלם יותר. לפרשנותי זה בגלל שיש להם יותר חופש בחירה בעניין (אבל זאת רק אני).

אסיים בזה שהשיחות עוררו בי המון שאלות וסקרנות. אני חושבת שאנחנו כציבור לא מספיק אומרים את זה ברור- הורים חד מיניים יכולים להיות הורים מדהימים ועצוב לי לראות ששמים את "טובת הילד" כטיעון. במיוחד לאור העבודה שכעובדת סוציאלית פגשתי fare share של הורים. ההורים הללו היו בקשיי תפקוד משמעותיים, עד ללא מסוגלים להיות הורים כלל. ושם אין בעיה למדינה לתת הרבה ניסיונות על מנת לא לשלול מהם את זכות ההורית הבסיסי המגיעה להם על פי החוק.

אני מזמינה הורים חד מיניים לקבל את שירותי כיועצת שינה ומנחת הורים. אני מודה שעשיתי כמה ניסיונות כדי ללמוד על הורים חד מיניים, אך זה לא מספיק. לכן, מי מכם שקורא את הפוסט והוא הורה חד מיני אשמח שימלא את הטופס הזה.

אין תגובות

Sorry, the comment form is closed at this time.