איך תדעו לקבל את העזרה שתתאים לכם? - Peachy - הנחיית הורים ייעוץ שינה
16006
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-16006,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-13.1.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-17643

איך תדעו לקבל את העזרה שתתאים לכם?

איך תדעו לקבל את העזרה שתתאים לכם?

 

הטרנד הלוהט של מקצועות העזרה מתפתח כל הזמן. אם לא הצלחתם להיות פסיכולוגים, לכו תהיו קואצ'רים. המחיר יהיה דומה לשעה…. יש לי המון ביקורת על אי הרגולציה שיש לתחום, עם זאת אני יועצת שינה העוסקת בו ומאמינה בו מאוד.

לצורך כתיבת קטע הבלוג הזה אני אדבר בכלליות על כל מקצועות העזרה משום שכולם נופלים תחת הקטגוריות אותן אני אתאר כאן.

לא פעם גם אני השתמשתי בעזרה מהסוגים הללו והנה כמה תובנות חשובות שהגעתי אליהן.

תחילה חשוב מאוד שתבינו איזה סוג של עזרה אתם צריכים. האם אתם צריכים יועצת שינה או הוסתאופת? האם צריך טיפול אישי או זוגי. זה אומנם נשמע טריוויאלי, אבל לא פעם יצא לי להפנות אמהות לסוגים אחרים של טיפול. מתוך הבנה ואתיקה מקצועית שאיני יכולה לעזור. למשל הגיעה אלי אמא שמאוד רצתה לקבל ממני ייעוץ, אך כבר בפגישה הראשונה בינינו היה נראה שהיא עצובה ומתקשה לתפקד באופן יום יומי. עצרתי את הפגישה והצעתי לה לפנות לאיש מקצוע שיכול לעזור לה באופן יותר מדויק. לא כל איש מקצוע ידע להפנות אתכם הלאה לעזרה מדויקת יותר, לעיתים קרובות זה פונקציה של ההכשרה של העוזר אליו הגעתם. בתור עובדת סוציאלית, אני יודעת לראות האם אמא שעומדת לפני זקוקה לעזרה כזאת או אחרת, לא בטוח שכל עוזר קבל מספיק הכשרה כדי להבחין בכך.

גם המטרה חשובה. אם המטרה שלכם היא לגמול את הפעוט שלכם וזה כבר ילדכם השני שאתם גומלים, כנראה שאתם רק צריכים רענון. אין צורך ללכת לפסיכולוג התפתחותי…. אפשר להסתפק בפגישה טלפונית או פרונטלית של יועץ מנוסה. לעומת זאת, אם הילד שלכם גמול שנתיים ופתאום מתחיל לפתח רגרסיה קיצונית שמשפיעה גם על שאר חלקי החיים שלו (למשל לא רוצה ללכת לגן, מפגין נוקשות בנושאים אחרים), כדאי ללכת לקבל עזרה שהיא יותר מקצועית מאשר יועץ גמילה.

נדבך נוסף למטרה הוא חומרת המצב. תראו- אם הגעתם לעזרה כנראה שיש משהו שאתם מתקשים בו. נסו לאבחן את חומרת המצב שלכם לפני שאתם בוחרים באיש מקצוע. אם המצב הוא מאוד קשה, יהיה שווה ללכת למישהו שהוא מומחה יותר. בהרבה מהמקרים זה פונקציה של כסף.

גם הכסף שלכם חשוב

כשאני צורכת שירות כלשהו לאו דווקא של עוזרים, אני מנסה להבין האם כדאי לי לשלם עבור שירות יקר על השירות, או שזה בסדר גם לשלם פחות ולקבל מענה פחות מדויק. תדאגו לעצמכם, אבל תדאגו לכיס שלכם! יש יועצת שינה שדורשת סכום יקר- ודאו בדיוק מה אתם מקבלים תמורת הסכום (פרטים כמו משך הליווי, אפשרות להקפאת השירות, זמינות ועוד). אני יכולה להעיד על עצמי שלא מעט פעמים החלטתי שאני לוקחת שירות מוזל יותר, של סטאז׳ר או סטודנט- משום שהייתי מדויקת יותר עם הצורך שלי ולא היה אכפת לי לעבוד עם מישהו בתחילת דרכו. חיפשתי משהו עם הרבה מוטיבציה ותשוקה של התחלה וגם מחירים נמוכים יותר מהשוק.

כימיה משחקת תפקיד חשוב מאוד בכל המקצועות הללו. ודאו שהאדם מאחורי המקצוע הוא מישהו שאתם יכולים לאפשר לו לעזור לכם. לא מישהו שמעורר בכם התגוננות אשמה או פחד- שום דבר טוב לא יכול להגיע משם. אלא אנשים שמעוררים בכם נוחות קבלה והכלה. מי שהוא שאתם מרגישים אמון במחיצתו. בעניין הזה אתם צריכים להכיר את עצמכם טוב. אוהבים tough love- תמצאו לכם איש מקצוע שלא מפחד לומר את הדברים בפנים באופן ישיר. אוהבים רכות ונעימות- תמצאו איש מקצוע שיכול להכיל אתכם עד אין קץ. מומחיות בלתי מתפשרת חשובה לכם- לכו למי שיודע הכי הרבה על התחום.

הכימיה בהרבה מהמקרים תגזר מהאג'נדה (הנה האג'נדה שלי) של יועצת השינה. לא כולם יודעים מה האג'נדה של איש המקצוע, אבל הרבה פעמים היא מתורגמת לכימיה שלך איתו.

חשוב לזכור- אף איש מקצוע לא מושלם. קבלתם את האיש מקצוע הכי ידען שיכולתם להשיג, מעולה! קחו לתשומת לבכם שזה יבוא על חשבון דברים אחרים. כי ככה זה בחיים!

כאן תוכלו לצפות בכתבה מעניינת בנושא. אפשר להתרשם מהמנעד המגוון של הגישות השונות בתחום.

כתבתי גם שאלון על איזה טיפוס של יועצת שינה יתאים לכם. מלאו אותו ותקבלו תשובה למייל שלכם.

אין תגובות

Sorry, the comment form is closed at this time.