למה לנו בכלל לעשות ילדים? - Peachy - הנחיית הורים ייעוץ שינה
17240
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-17240,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-13.1.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-17643

למה לנו בכלל לעשות ילדים?

למה לנו בכלל לעשות ילדים?

היום, יותר מתמיד, אנשים חושבים למה להם לעשות ילדים. לכאורה, אין שום הגיון במסירת החופש שלך לייצור הקטנטן הזה שמרגע שמופיע, טורף את כל הקלפים. הדאגות, השיעבוד הכלכלי, ההתמסרות… כל אלה סיבות די נפלאות למה לא.

אז למה כן לעשות ילדים?

אנחנו נמצאים במציאות שבה כל הזמן אנחנו צוחקים על כמה אנחנו אומללים שיש לנו ילדים, וכמה זה קשה. עורגים לתקופות בהן היינו יפים וחופשיים. כדי לא להפוך להיות ההורה הקלישאתי, התחלתי לשאול חברים ומכרים, למה הם עשו ילדים והגעתי לכמה תשובות מעניינות.

התחושה שלי היא שדור ה-Y נכנס לתפקיד ההורי כשקצת יותר ברור מה הסיבות לעשות ילדים. זה משמח לראות הורים שחושבים בצורה אקטיבית על הבאת ילדים ולא "פשוט זורמים עם זה". כך נהיה יותר ויותר לגיטימי גם להחזיק בדעות של חוסר רצון להביא ילדים לעולם, מה שפעם היה נדיר מאוד. 

שוחחתי עם רעות, אמא לתאומים בני שנה ותשעה חודשים וילדה בת 4. רעות חיזקה לי את הצד החברתי שבהבאת ילדים לעולם. אנחנו יצורים חברתיים ולא מן הנמנע שבקבלת ההחלטות שלנו נהיה מושפעים גם מהחלק הזה. 

רעות: קודם כל להביא ילדים לעולם זה דבר שהוא מקובל חברתית- תרבותית. אדם בוגר מגיע לגיל מסוים, מוצא בן זוג והשלב המתבקש הבא הוא לעשות ילדים.

זה תכתיב חברתי שאנחנו נולדים אליו, כמו ללכת לבית ספר ואחר כך לצבא. אני שבויה של המציאות הזאת, אבל אני שבויה באופן מודע. 

להיות אמא תמיד היה חלום בשבילי. רציתי להיות אמא טוטאלית, התחושה היתה פנימית, כאילו זה צורך שטבוע בי. היה בי רצון עמוק לשמור ולהגן על משהו משלי שאפשר להעניק לו אהבה אינסופית. זה במיוחד בלט כשהייתי פוגשת תינוק וממש מרגישה חיבור אליו.

בשבילי, ילד נותן אישור להמשכיות שלי בעולם. יש משהו מאוד טבעי ברצון הזה. זה נובע בעיני מההיבט ה"דרוויני", שיש ממני במישהו אחר.

הסיבה האחרונה היא הרצון לחיבור בין שני אנשים אוהבים. אני מרגישה שהילדים שלנו הם תוצר משודרג של שנינו. כאילו שנינו יצקנו חומר לתבנית משותפת שהופכת למשהו של שנינו. זה אישור לזה שחיינו קשורים יחד לנצח. כולנו רוצים להרגיש שייכים למשהו גדול מאיתנו וחיבור של זוג על ידי ילדים מייצר תחושת שייכות הכי חזקה שיש.

אחרי רעות שוחחתי עם אלון. אלון הוא אחד מהחברים הותיקים ביותר שלי. אלון נשוי לגבר ולאחרונה בני הזוג החליטו כי הם מעוניינים לעשות ילדים. בשבילם ההחלטה חייבת להיות יותר רציונלית משום שהיא מורכבת יותר מאשר רק לקפוץ למיטה ולקיים יחסים. מדובר בתהליך ארוך, יקר ובירוקרטי שעבורו יש ממש הכרח לעצור ולחשוב לפני כן.

אלון: זה נושא שהעסיק אותי הרבה. אחרי שיחות עם אחרים ועם עצמי, יש לי כמה תובנות:

מבחינתי להביא ילד לעולם זו הזדמנות ללוות נפש בעולם. זאת זכות גדולה וכהורה, אתה צריך להיות מוכן לזה. לליווי הזה יש רגעים מדהימים ויש גם רגעים קשים. אבל כשאני חושב על זה מנקודת המבט הזאת, אני ממש מרגיש התרגשות לקראת זה.

חבר אמר לי שילדים זאת המראה הכי גדולה למי שאנחנו. ילדים מרגישים אותנו ו"יודעים" לשאול בדיוק את השאלות שקשה לנו לשאול את עצמנו. מהבחינה הזאת, אני מרגיש שילד יכול להביא גם לצמיחה שלי עצמי.

אפשרות להפוך להיות גרסא טובה יותר שלי. קצת כאילו החוויה של גידול ילד יכולה להיות כמו מורה דרך.

סיבה אחרונה היא שילד מביא אתו אהבה שלא היתה מוכרת לפני כן. אני מרגיש שאני מוכן לתת מעצמי בעוצמה כזאת ובאנרגיה כזאת למשהו אחר שקשור אלי.

 

שתפו גם אתם בתגובות- למה הבאתם ילדים?

 

 

2 Comments
  • הילה לוי, תלתלים בלוג אופנה ולייף סטייל
    Posted at 14:56h, 21 יוני

    אני לא רציתי ולכן התחלתי מאוחר. היון ממרומי גיל 40 אני ובעלי מצטערים שלא התחלנו קודם כדי שיהיה לנו זמן להמשיך…

    • hadar barazani
      Posted at 11:49h, 22 יוני

      תודה על התגובה…. אני חושבת שלהביא ילדים בגיל מאוחר, זה נושא מעניין בפני עצמו- נתת לי כאן רעיון 🙂