יצירתיות בהורות - Peachy - הנחיית הורים ייעוץ שינה
17245
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-17245,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-13.1.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-17643

יצירתיות בהורות

יצירתיות בהורות

כבר הרבה זמן שאני חושבת על נושא יצירתיות בהורות. התקופה האחרונה שבה כולנו היינו ספונים בבית בעל- כורחנו הוציאה אותנו מהחשיבה האוטומטית שלנו ועזרה לנו להיות יצירתיים.

אנחנו תמיד חושבים שאנחנו מוגבלים בגלל כל מני דברים, אין לנו מספיק כסף, אין לנו מספיק זמן. תמיד נדמה שהמשאבים שלנו מועטים ביחס למה שהיינו רוצים לעשות. כך זה גם בהורות, תמיד נראה שאין לנו מספיק זמן עם הילדים, שלא השקענו בהם מספיק.

התקופה האחרונה שברה את כל מחסומי החשיבה האלו. היא טרפה את הקלפים מחדש ונתנה דרור ליכולות שלנו.

אני תמיד הרגשתי את זה קצת לפני תקופת החופש הגדול היה נראה לי לשהיות עם הילדות שבועיים אחרונים של אוגוסט זה פשוט לא הגיוני! בלתי אפשרי! איך אפשר להשאר עם הילדים בבית במשך שבועיים ולנסות להעסיק אותם?

אם בטח מחייכים עכשיו כשאם קוראים את זה, כי ברור שאחרי תקופה בה היינו עם הילדים בבית כמעט חודשיים ברצף, הכל נראה אפשרי. פתאום קייטנה נראית כמו משהו שהוא ממש מותרות.

פתאום אפשר לנסות לחשוב על להשאר עם הילדים בבית ולאו דווקא לצאת לחופשה יקרה בחול או בארץ.

פתאום סט המחשבה וההגדרות שלנו קצת התאפס הודות למציאות החדשה.

מה היתרונות?

הורות יצירתית מייצרת סקרנות מתמדת אצל הילד, משום שאין רגע דל. כל רגע יכול להיות הזדמנות למשהו מרתק שיקרה. כאן חשוב לומר שגם שיירת נמלים יכולה להיות מרגשת מאוד מהעין של פעוט בן שנה וחצי.

יצירתיות בהורות מכניסה צבע לשגרת החיים שלנו שלעתים יכולה להיות אפורה, במקרה הטוב, או מלחיצה במקרה קורונה.

ילדים שגדלים באוירת יצירתיות הם בעלי יוזמה, עצמאיים, בעלי תחושת מסוגלות וערך עצמי גבוהה. משום שהיא משלבת את הילד לתוכה ומאפשרת לו לתרגל ביטוי עצמאי וקבלת החלטות.

יצירתיות בהורות- כללי אצבע

משלבת בתוכה משחק- הורות יצירתית משלבת בתוכה משחק. אין כוונה להוציא כל יום משחק קופסא ולשחק בו, אלא לייצר playfull moments בתוך השגרה היומית. התמודדות עם ילדים דרך משחק הופכת את שגרת היום למהנה ופונה לאזורי האמפתיה והדמיון של הילד. למשל, במקום בואו נכנס עכשיו למקלחת, בואו נראה אם אנחנו יכולים לקפוץ למקלחת כמו צפרדעים.

מאפשרת עצמאות לילד- הורות יצירתית מעבירה אחריות לילד במקומות בהם הוא יכול להתמודד אתה. האחריות הזאת יכולה להיות בהמצאת משחק חדש, או אפילו במציאת פתרון לבעיה. כתבתי על כך בהרחבה בפוסט על ביצת הקינדר.

משתמשת באופן יום יומי בדמיון- כהורים, אנחנו צריכים לדבר את השפה של הילדים שלנו. השפה שלהם היא שפה שפעם דברנו אותה. הורות יצירתית מאפשרת להורה להתחבר לילד שבתוכו כדי לשדר על אותו תדר של הילד. אם זה אומר שכשאנחנו מקריאים סיפור נספר אותו בצורה מצחיקה, או שנדמיין שאני דוב ענק ואת אבירה אמיצה שצריכה לחלץ את ביצת הזהב בדרך לאמבטיה.

מצליחה להכניס לתוכה נקודת מבט של הילד– הורות יצירתית מצליחה להכנס לעולם בו ההיגיון של הילד שווה ערך להגיון של ההורה. גם אם הוא מבקש כרגע לעשות משהו לא הגיוני. התמיכה שהילד מקבל מאירוע בו הדעה שלו שוות ערך היא מלמדת ומעצימה לאין שיעור. 

 

אין תגובות

Sorry, the comment form is closed at this time.