משבר גיל 4 חודשים - Peachy - הנחיית הורים ייעוץ שינה
17072
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-17072,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-13.1.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-17643

משבר גיל 4 חודשים

משבר גיל 4 חודשים

אין כמעט יועצת שינה שלא מכירה את התופעה שהורים מתקשרים בנוגע למשבר גיל 4 חודשים. התיאור יהיה, בדרך כלל, של תינוק שהיה רגוע מאוד, ישן בלי בעיה, נרדם עצמאית, אולי אפילו ישן לילה שלם עד ש- מלאו לו ארבעה חודשים.

כדי להסביר לעומק את הבעיה, נלך קצת אחורה. תינוק אנושי שנולד אינו בשל למציאות החיים שלו. זאת בניגוד ליונקים אחרים שנולדים, וכבר לאחר כמה שעות יכולים ללכת ולרוץ באופן עצמאי. אם נדמה את התינוק לעוגה, נאמר שהוא נולד "לא אפוי מספיק". חלק מהאפיה שלו נמשכת מחוץ לרחם. החודשים הראשונים לחייו הם למעשה השלמה של ההריון, תקופה שנקראת טרימסטר הרביעי. בשלב הזה התינוק במידה רבה מתנהג כמו עובר. הוא אינו רואה, מתרגל לאכילה עצמאית וזקוק לשינה רבה.

סופו של עידן

סוף הטרימסטר הרביעי מאופיין בקפיצת מדרגה התפתחותית משמעותית של התינוק. הוא מזהה את הדמויות העיקריות המטפלות בו, מסתגל לשגרת יום יחסית, מגלה מיומנות חברתית כמו החיוך וכן הלאה. הקפיצה הזאת משפיעה על דפוסי השינה של התינוק ולעיתים קרובות מייצרת להורים "הפרעה".

כאמור, אותה "הפרעה" תופסת את ההורים לא מוכנים. אחרי ארבעה חודשים נדמה שיש כניסה לשגרה, פתאום יש הרגשה של משהו שלא עובד. השינה של ההורים נפגעת ויש תחושה שנוצרה "בעיה". בתור התחלה, חשוב לחשוב על הסיטואציה לא בתור "בעיה", אלא על כך שהשינוי מנבא התפתחות תקינה של התינוק.

טיפים

1. ראשית שמרו על סטייט אוף מינד נינוח. אתם עוברים שיעור ראשון בתהליך נצחי של מעברים ושינויים בגידול הילד שלכם. לאורך הזמן אתם תדעו איך להסתגל טוב יותר. גידול ילדים תמיד כרוך בשינוי. אתם תפגשו את השינוי גם כשתרצו להפסיק את האכלות הלילה, להפסיק להניק, להעביר למיטת מעבר, הפסקת שנת הצהריים, פרידות בוקר…. אין לזה סוף.

2. אם אתם רוצים לקרוא קצת בנושא, אני מציעה לכם להתחיל בכל הפוסטים החשובים והמעולים שכתבתי כבר בעבר. אלה פוסטים שמכוונים ומלמדים את נושא השינה. אם תעקבו אחריהם, יכול להיות שתשפרו משמעותית את תהליך ההרדמה של התינוק שלכם. צרפתי לכם בסדר המומלץ לקריאה: אוירה בזמן הרדמה, טקס שינה,דירוג טקס שינה, מחזורי השינה, הרדמה מאוחרת ורגרסיה.

3. כמובן שתמיד אפשר להתייעץ עם מישהו מהתחום. לפעמים אפילו רק שיחת טלפון, שמרחיבה קצת את מרחב ראייה ונותנת כמה עצות פרטיות יכולה לכוון למקום טוב יותר.

 

ב-ה-צ-ל-ח-ה

 

אין תגובות

Sorry, the comment form is closed at this time.