מה חשוב שתדעו לפני שאתם מגיעים ליועצת שינה - Peachy - הנחיית הורים ייעוץ שינה
17046
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-17046,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-13.1.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-17643

מה חשוב שתדעו לפני שאתם מגיעים ליועצת שינה

מה חשוב שתדעו לפני שאתם מגיעים ליועצת שינה

כשאנחנו מגיעים ליועצת שינה, אנחנו מגיעים כי כואב לנו משהו. זה יכול להיות כי התינוק מתעורר הרבה פעמים בלילה, נרדם בשעה מאוחרת או לא מצליח להרדם עצמאית. יש אין סוף סיבות להגיע ליועצת שינה, בשורה התחתונה הורים מגיעים מתוסכלים, עייפים ועצבניים.

מהצד של נותנת השירות, אני יכולה לומר שיש כמיהה לכך שהעזרה שיועצת השינה נותנת תועיל כבמטה קסמים. כאילו היא יכולה להניף את השרביט שלה, לפזר אבקת קסם ולגרום לתינוק לישון.

אחת ההתערבויות הראשונות שצריך לעשות היא הסברה לתחום. ייעוץ שינה הוא תהליך. הוא דורש הכרות עם התינוק, לוח הזמנים שלו, ההורים המטפלים בו, רגישויות אם ישנן. לצערי אין פתרונות קסם. בשביל ליצור שינוי במצב הקיים, חייבים להכיר בזה שיש בעיה כלשהיא במצב הנוכחי ושחייב להיעשות שינוי התנהגותי בהרגלים.

זה נשמע טרוויאלי, אומנם, אבל לא תמיד המשמעות של זה בפועל מובנת להורים. לפעמים הבעיה היא שהורים מתקשים לשנות משהו בהתנהגות הקבועה שלהם למשל: היועצת מבקשת להעביר את שעת המקלחת לשעת בוקר, אבל המטפל העיקרי בתינוק מעדיף מקלחת בסוף היום. לפעמים מבקשים מהורים לעשות פעולות שהן פשוט גדולות עליהן כמו: אתגר השמש- תקופה של כמה ימים שבה התינוק צריך להחשף לקרני הבוקר הראשונות והאחרונות של אותו יום (מה שבעצם אומר שצריך להתעורר בזריחה). ולפעמים הבעיה נמצאת בכלל במקום שלא קשור להרדמה של התינוק אלא בתקשורת בין ההורים או בחוסר הסכמה ביניהם, למשל בנושא של לינה משותפת.

הכינו עצמכם

הכנתי לכם צ'ק ליסט בסיסי שיכול להכין אתכם לקראת התהליך:

1. בתהליך של ייעוץ שינה, חשובה מאוד ההתמדה. נגיד ובקשו מכם לנסות להקדים את שעת השינה, השינוי צריך לחול לפחות למשך של עשרה ימים עד שאפשר להחליט אם הוא עובד או לא.

2. תדעו מה הגבולות שלכם. נכון, הגעתם לייעוץ שינה כי נמאס לכם להתעורר ואתם מותשים. אבל תדעו מה מהדברים שיועצת השינה מבקשת אתם מסוגלים לשנות- ומה פשוט לא יעבוד אצלכם.

3. פתיחות- חשוב שתאמצו לכם עמדה של סימני שאלה ולא סימני קריאה. לא קל להיות בעמדה של הזדקקות לעזרה, כי אז זה אומר שאתם עושים משהו לא נכון. כדי למצות את תהליך ייעוץ השינה, אני מציעה לכם לקרוא תיגר על כל מה שחשבתם שהם אורים ותומים.

4. תמצאו את היועצת שתוציא מכם את המיטב– בסוף הכל עניין של כימיה. תמצאו יועצת שאתם מצליחים להעריך את דעתה המקצועית מצד אחד, אבל כזאת שתהיה יצירתית ותדע להגמיש את התוכנית למציאות החיים שלכם. אחת שתדע להניע אתכם לעבר המטרה, אבל לא תהיה שיפוטית כלפיכם.

רוצים לשאול עוג על תהליכי ייעוץ? השאירו פרטים באתר ואחזור אליכם.

אין תגובות

Sorry, the comment form is closed at this time.