חגיגת יום הולדת בגיל הרך - Peachy - הנחיית הורים ייעוץ שינה
17030
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-17030,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-13.1.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-17643

חגיגת יום הולדת בגיל הרך

חגיגת יום הולדת בגיל הרך

נדמה שיום הולדת בגיל הרך הוא משמעותי מאוד, משום שאלו השנים הראשונות של התינוק האהוב שלנו ואנו רוצים שהן תהיינה משמעותיות. אנחנו עסוקים מאוד בכל שלב בהתפתחות, סופרים לא רק את גילאי השנים, אלא גם את החודשים הנלווים להן. אז איך כדאי לחגוג את יום ההולדת לאוצר שלנו?

בין אם תודו בזה ובין אם לא, בכל עניין חגיגת יום ההולדת, יש הרבה נושא של לחץ חברתי על ההורים. מחשבות כמו: "מה, אבל כולם עושים", "אני לא רוצה שהילד שלי יהיה שונה משאר הילדים", הן חלק מהמחשבות שמביאים בחשבון כשמנסים להחליט איך לחגוג. חשוב לזכור שברוב המקרים ילדים כל כך צעירים, לא יודעים מתי הם "שונים מילדים אחרים". בעיני, כדאי להתמודד עם בניית אמות המידה שלכם כהורים עוד כשהילדים צעירים. על בסיס החלטות שנראות קטנות כמו אלה, תוכלו לקבל החלטות יותר משמעותיות בהמשך הדרך הכרוכות בנושאים חברתיים שונים כמו: מתי קונים טלפון לילד ומאיזה גיל הוא יכול לישון אצל חברים.

משמעות יום ההולדת בגיל הרך

חגיגת יום הולדת בגיל הרך נעשית משתי סיבות עיקריות: 1. חשיבות של יום ההולדת להורה 2. הרצון להגביר את תחושת השייכות המשפחתית.

ימי ההולדת הראשונים של התינוק, הם סמל עבור ההורה. הן מסמלות את ההצלחה שלו ואת היכולת שלו לגדל את ילדו. ההגעה לגיל חדש מציינת למעשה הצלחה מחודשת שנתית של הישג זה. לפעוט בגיל שנתיים אין מושג מה המשמעות לכך שהוא בין שנתיים ועל פי רוב אפילו לא ידע לומר שהוא בן שנתיים. כמובן שהוא יכול להתלהב מהאוירה, מהמתנות ומהעוגה שהכינו לכבודו- אבל הוא יכול להינות באותה מידה גם בבילוי אחר הצהריים בג'ימבורי. אין לא עדין את יכולת ההבחנה של חגיגת יום הולדת, לבין סתם כיף רגעי.

מצד אחר, יש בחגיגת יום ההולדת הרבה עניין של אוירה. יש אוירה של קרבה בין כל מי שמתאסף כדי לחגוג את המאורע המשמח, יש אוירה בכל מה שקשור לפתיחת המתנות. יש אוירה של פוקוס על הילד ועל כך שהוא משמעותי עבור הסביבה שלו. תחושת תשומת הלב שעל הילד תורמת לתחושת השייכות שלו כלפי המשפחה שלו והסביבה שלו ולכן תורמת גם לתחושת הערך העצמי. הזיכרונות שלנו מימי ההולדת, הופכים להיות משמעותיים במרוצת הזמן וזאת סיבה טובה לחגוג.

בנימה קצת אישית- החודש הבנות שלי חוגגות 5. בכל השנים שעברו, בחרתי לעשות חגיגה צנועה של סבים, דודים ובני דודים בלבד. הייתי מכינה עוגה, כמה פעילויות וכל אחד היה קונה מתנה צנועה. השנה, המצב הפך לקצת יותר מורכב. הכל התחיל כשאחת מהן בקשה לחגוג "יום הולדת נסיכות", כבר מחודשי הקיץ וזה היה האיתות הראשון לכך, שהשנה אצטרך לציין בצורה קצת יותר משמעותית את יום ההולדת. בהתחלה חשבתי להזמין רק כמה חברים בודדים מכל גן ולהכין יום הולדת באופן עצמאי, מה שהסתבר כרעיון לא ממש טוב, כי הורים אחרים לא רואים בעין יפה הזמנה חלקית של ילדי הגן. אחר כך חשבתי לרדת מכל העניין ולעשות בכל זאת יום הולדת משפחתי. עלתה גם האפשרות לחגוג לכל גן בנפרד לרגע קצר… אבל אחרי כל ההתלבטויות והתייעצויות, החלטתי שהשנה אנחנו נעשה חגיגה גדולה של כל ילדי הגן (של שני הגנים), כולל מפעיל חיצוני וכל המשאבים הכרוכים בזה.

בואו נהיה פרקטים

כל זה טוב ויפה, אבל איך נחגוג יום הולדת? קיבצתי כמה כללי אצבע כאן בשבילכם:

הדבר הכי חשוב הוא לנסות לבדוק של מי הצורך לחגוג? האם זה משהו שבוער בכם, או משהו שהילד ביקש מכם. וכן, יש מקרים שפעוטות מבקשים יום הולדת משום שהם רואים את אחיהם הגדולים חוגגים וזה בסדר.

2. שימו דגש על עניין השייכות ופחות על גודל ההפקה. יכול להיות שמסיבת יום הולדת, עם המשפחה המורחבת ובני דודים תעשה עבודה אפילו יותר טובה מאשר חגיגת יום הולדת עם כל ילדי הגן בבית. נסו באמת לברר עם עצמכם מה עדיף. יש ילדים שנרתעים מלהיות מסמר הערב ולא אוהבים את תשומת הלב הגרנדיוזית- mind you!

3. חשוב מאוד להיות הדרגתיים משנה לשנה- אם בגיל שנה התחלתם עם מתנפחים, בופה להורים וליצן שעושה בלונים- הצבתם רף גבוה מדי שלא תוכלו לרדת ממנו. בעת קביעת הרף לתוכניות יום ההולדת- היו נאמנים לעצמכם ולאג'נדה ההורית שלכם.

רוצים לשתף ברעיונות ליום הולדת, כתבו לי: [email protected]

 

קראתם ואהבתם? הנה עוד פוסטים קשורים שתוכלו להתחבר אליהם:

להיות הורה קלישאתי

להיות ילדים כמו הילדים

 

 

אין תגובות

Sorry, the comment form is closed at this time.