להיות ילדים כמו הילדים - Peachy - הנחיית הורים ייעוץ שינה
16939
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-16939,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-13.1.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-17643

להיות ילדים כמו הילדים

להיות ילדים כמו הילדים

אחד הדברים שאני הכי אוהבת באמהות שלי זה היכולת שלי לחזור ולהיות ילדה. כל כך חשוב לפעמים להיות ילדים כמו הילדים ולו רק כדי לקבל פרספקטיבה. בוסית שלי פעם אמרה לי שאחת לכמה זמן היא מתקלחת במקלחת של הילדים, רק כדי להבין איך זה מרגיש ואיך נראה היום יום שלהם.

הרבה פעמים כהורים, אנחנו מתקשים להיות אמפתיים רק כי אנחנו לא יודעים באמת מה עובר על הילדים שלנו. אנחנו לוקחים אותם בבוקר לגן, במקרה הטוב מקבלים כמה תמונות ממהלך היום, אבל לא באמת מבינים מה עובר עליהם.

אחת הדרכים הכי טובות להיות ילדים כמו הילדים שלכם היא לשחק אתם. לשחק אתם משחק חופשי במה שהם רוצים. גם אם הם רוצים לרוץ ולהשתולל בבית- רוצו אתם, תעשו שטויות, תזרקו את כל הכריות על הרצפה ותקפצו מכרית לכרית כאילו הם סלעים בים גועש…. אגב, בתמונה אפשר לראות את אבא יהונתן מדגים איך להיות אבא- סופר- על בזמן פליידייט עם חברים של הבנות.

חוץ מהאפשרות לראות כיצד דברים נראים מנקודת המבט שלהם, אנחנו מרוויחים עוד דברים, כמו זיכרונות משמעותיים וכיפים. אנחנו מרוויחים רגעי אוקסיטוצין ששווים זהב, מחזקים את הקשר שלנו עם הילד. אנחנו מרוויחים שמחה וכיף, אצלנו. לפעמים גם אם לא בא לי ואני משתפת פעולה אני נדבקת בשמחה של הילדות שלי. כי אין מה לעשות שמחה היא מדבקת.

אני אגלה לכם עוד סוד ע-נ-ק, ברגע שאתם משלבים רגעים כאלה בשיגרה שלכם, יש הרבה פחות מלחמה על להכנס למקלחת, על התארגנות בוקר. הילד רווי מתשומת לב חיובית ומשמעותית ולכן מגיעים למצבי עימות כאלה הרבה פחות.

אם אתה הורה קפוץ

בבעיית ההורה הקפוץ אני נתקלת הרבה מאוד. זה אותו הורה שקשה לו להתחבר לילד שבתוכו, קשה לו להראות לא רציני.

הוא אוהב שליטה ושדברים יעשו כמו שהוא רוצה. הוא לא מוכן בשום אופן לשים שום כרית על הרצפה (ובטח שלא לדרוך עליה!), הוא לוקח את הילד לג'ימבורי, כי יש לו כמה מיילים לשלוח בסוף יום ולא כדי להשתתף אתו במשחק.

לאותו הורה, אני חייבת להגיד- אתה מפספס… אתה מפספס חלק מההורות שלך שיכול להיות מהנה. כהורים אנחנו כל הזמן מתלוננים על המטלות שיש לנו לעשות ועל הטכנוקרטיה שיש לנו בתפקיד והנה- כאן יש לנו הזדמנות להיות יצירתיים בהורות, להתחבר לילד ממקום של פאן.

ההורות מביאה איתה הרבה תחושה של תלות וכבלים. החוכמה היא למצוא את החופש בתוך ההורות ואני מצאתי אותו במידת מה בתוך המשחק החופשי הזה. אפשר להתחיל בצעדים קטנים. נסו להקריא סיפור עם קולות מצחיקים והבעות פנים מוגזמות ותראו איך הילד שלכם מגיב. נהניתם? יופי… עכשיו נסו ללכת בבית כמו פילים, או קופים הצלחתם? עכשיו נסו גם מחוץ בית.

אין תגובות

Sorry, the comment form is closed at this time.