ניהול זמן להורים - תקופת גן עיריה - Peachy - הנחיית הורים ייעוץ שינה
16933
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-16933,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-13.1.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-17643

ניהול זמן להורים – תקופת גן עיריה

ניהול זמן להורים – תקופת גן עיריה

אחרי החופש הארוך הזה, כדאי לכולנו להכנס לשיגרה ולכן החלטתי לכתוב את החלק השלישי בנושא של ניהול זמן להורים. בעבר כתבתי על ניהול זמן בתקופת חופשת הלידה ובתקופת החזרה ממנה.

גן עיריה הוא עניין משמעותי מבחינת שינה ולא פעם הורים מחפשים שירותי הנחיית הורים וייעוץ שינה בתקופה הזאת. אני חושבת שבתקופה הזאת, התלונה העיקרית של הורים היא על השעה בא הולך הילד לישון. אין זה פלא משום שהפסקת שנת הצהריים בגני עיריה מובילה לבלבול של הילד וכמובן לכך שהוא חוזר מאוד, מאוד, מאוד עייף הביתה. 

אני זוכרת את החודשים הראשונים בהם הייתי אוספת את הבנות שלי, הן היו מיוזעות (אפילו שהתקופה לא היה חמה), עייפות עד כדי מבט מזוגג של ממש. היה נדמה שאילו כל יום שלהן הוא כמו תקופה שלמה. אחרי שהייתי חוגרת אותן לרכב צפתה לנו נסיעה של לא יותר מ-12 דק' ברכב, אבל ברגע שהייתי מדליקה את האוטו, הן היו פשוט נרדמות. 

גיל כניסה לגן עיריה, במובן הזה הוא משמעותי. הבנות שלי נכנסו יחסית בגיל צעיר לגן עיריה (2.9). יכול להיות שהילד שלכם נכנס לגן עיריה  כשהוא כבר אינו זקוק לשנת אחר הצהריים.

זאת גם תקופה בה הילד מתחיל התאראות עם ילדים אחרים מהגן בזמן אחר הצהריים, מה שיכול לשגע קצת את לוח הזמנים. אני מציעה לעשות על זה בקרה ולוודא שלא כל יום הילד או הילדה נמצאים אחר הצהריים בפעילות כלשהיא.

אני אציג לכם שני לוחות זמנים בפוסט הבא. אני מדגישה שלוח הזמנים הזה הוא משוער, יש לשים לב לגיל הילד, מצבו הרפואי, הצרכים שלו, מצבו הרגשי וכן הלאה…

האופציה הראשונה שאני אציג, היא האופציה האהובה עלי וזה היה פחות או יותר לוח הזמנים שלי. אני אהבתי את הלו"ז הזה כי הוא אפשר לי לשלב בין זמן עצמי, כשהבנות ישנות שנת אחר צהריים לבין לבלות אתן בזמן איכות אמיתי. ולא… לא קרה שאחר כך הן לא נרדמו כל הלילה. יש לכך הסבר פיזיולגי מאוד הגיוני. מה שלא יהיה- אל תרדימו את הפעוט שלכם יותר מדי מאוחר.

6.00 – בוקר טוב, יש לנו שפע של זמן להתכונן ולהכין את הילד. הפעוט מקבל משהו לאכול ואחד מההורים מלביש ומארגן ליציאה.

15.00- אם הפעוט זקוק לשנת צהריים, אני ממש ממליצה להוציא מוקדם יותר ולהשכיב לישון. זה מייצר לכם זמן של שעתיים וחצי לעצמכם (?!) באמצע היום. אני הייתי בזמן הזה עושה חלק ממטלות הבית שאף פעם לא מספיקים, או כל מני סידורים שאפשר לטפל בהם בטלפון.

17.30-18.00- התעוררות מהשינה וזמן איכות עם ההורה. הפעוט קם, רענן ומתוק משינה. עכשיו אפשר לשחק ולהיות יחד כמו ילדים. הילד הרבה יותר סבלני, נינוח ורענן אחרי שינה כזאת.

19.00-20.00- ארוחת ערב ומקלחת. נתתי כאן שעה לארוחת ערב ומקלחת, אבל בכיף זה יכול להיות חצי מהזמן. אני מצאתי את עצמי הרבה פעמים כבר בשבע וחצי עם הילדות במיטה, מקריאה סיפור.

20.00- הרדמה

אני מודעת לכך שלא כל הורה יכול להיות בגן בשעה 15.00 ולכן אני מצרפת לוח זמנים גם להורים שמגיעים ב- 16.30. שימו לב שזה משאיר לכם מעט מאוד זמן איכות עם הילד.

16.30-17.00- איסוף מהגן והגעה הביתה

17.00- 17.30- זמן מקלחת. מציעה להאריך את זמן המקלחת כדי לעשות אותה כיפית. אם יש אפשרות לעשות אמבטיה, זה יכול להיות זמן איכות נהדר.

17.30-18.00- ארוחת ערב

18.00- ה-ר-ד-מ-ה

נסו להיות גמישים עם לוח הזמנים. גם אם אתם יכולים להוציא את הילד מוקדם רק פעמיים בשבוע, אל תותרו על זה, זה עדין משהו.

הצלחתם (וגם אם לא)? שתפו אותי…

 

אין תגובות

Sorry, the comment form is closed at this time.