איך סידור חדר הילדים תורם לשינה של תינוק? - Peachy - הנחיית הורים ייעוץ שינה
16907
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-16907,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-13.1.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-17643

איך סידור חדר הילדים תורם לשינה של תינוק?

איך סידור חדר הילדים תורם לשינה של תינוק?

לשינה של תינוק יש הרבה פרמטרים שיכולים להשפיע על האיכות שלה. חלקם מובנים מאליהם, כמו זמן ההרדמה וחלקם די סמויים, כמו פרמטר של אוירה של שינה ורמת העייפות ממנה נכנס התינוק לשינה.

כשאנחנו מארגנים חדר של תינוק, כדאי שנתאים אותו כמה שיותר לאוירה שתעודד שינה ולכך שיהיה פרקטי,  כדי להפיק את המיטב ממנו. לצורך כתיבת הפוסט, אני מתייחסת לתינוקות שישנים בחדר משלהם ולא בחדר ההורים.

בוא נתחיל עם הברור מאליו- הלול. את הלול כדאי להציב במקום נגיש ליציאה ולכניסה. במיוחד בחודשים הראשונים של חייו. הרציונאל הוא שתהיה אפשרות לשמוע אותו בלילה ושהגישה אליו תהיה נוחה על ידי הההורה. חדר שינה טוב הוא חדר שינה שאפשר לשנות אותו כל כמה זמן. בסביבות גיל שנתיים תרצו כנראה להחליף למיטת מעבר ואז גישה ליציאה, לא תהיה בהכרח הדבר שתחפשו.

משטח החתלה- יכול להיות מאוד נוח במקרים מסוימים. אני מכירה בתים שאין מקום בחדר השינה של התינוק לשידת החתלה ולכן שמים אותה במקום אחר. אני ממליצה שיהיה רצף מקלחת- הלבשה- החתלה- שינה, כחלק מטקס השינה ולכן כדאי שהכל יקרה באותו החדר. אבל אם לא מסתדר ישנם פתרונות אחרים. חשוב לומר שכדאי לשים את שידת ההחתלה במקום בטיחותי וכמובן- לעולם אין לעזוב תינוק לבד על שידת החתלה, לא משנה בן כמה.

חלון בחדר- לא בכל הבתים יש חדרים עם חלון (רלוונטי בעיקר לדירות פרטר). אני ממליצה מאוד שאם יש אפשרות, יהיה חלון בחדר של התינוק. מצרך חובה שחייב להגיע עם החלון הוא וילון, תריסים או כל אמצעי שיכול להאפיל את החדר לחשכה  גמורה. יש תינוקות שמאוד רגישים לגירוי של האור (יש לי אחת כזאת בבית). השימוש בתאורה, מאוד חשוב בתהליך ההרדמה. בשקיעה אפשר להשאיר את החלון פתוח, כך שתאורת השקיעה תפגע בחדר ובגוף התינוק (כמו באתגר השמש).

בימינו כל הורה טרי רוצה שהחדר יהיה מקושט לכבוד התינוק. אני בעד- זה עושה המון כיף. רק אל תגזימו עם כמות הקישוטים. חשוב שהחדר ישאר ניטרלי יחסית. חדר עם צבע בוטה וציורים/ טפטים, יכול להיות מעורר וסימפטטי לתינוקות. אם החלטתם לעשות דקורציה לחדר, אני מציעה לכם לקנות שרשרת של נורות קטנות. זה אמצעי אסטטי ויעיל לזמנים בהם תצטרכו להכנס בלילב לחדר ולהחליף חיתול/ להאכיל את התינוק.

אמצעי חימום וקירור- באופן אישי, אני לא אוהבת שימוש במזגן לתינוקות מאוד קטנים. תמיד נדמה לי שהקור הוא קר מדי והחום הם חם מדי. אני תמיד העדפתי לקיץ מאוורר ולחורף רדיאטור (ולא מפזר חום). שימו לב שהיחס בין אמצעי הקירור/ חימום לבין מיטת התינוק הוא יחס הגיוני. אל תציבו רדיאטור קרוב מדי למיטת התינוק למשל.

פריט חשוב ובדרך כלל מדלגים עליו, הוא כיסא נוח/ כורסא. שימו בחדר של התינוק כיסא שיהיה לכם נוח לשבת בו יחד עם התינוק, במיוחד לרגעי הנקה והרגעה של התינוק. אני קבלתי החלטה מודעת שאני לא יוצאת עם הבנות מחוץ לחדר באמצע הלילה וכשאני מרדימה אותן ועשה פלאים. המסר היה מאוד חזק ונשאר אתן עד היום. בואו נאמר שנכנסתם באמצע הלילה לחדר כי התינוק בכה, אתם יכולים לבדוק מה קורה איתו ואם צריך להרגיע אותו או להניק אותו כדאי מאוד להתיישב ולעשות את הפעולות הללו כשנ-ו-ח לכם. זה יוכיח את עצמו בעיקר כשתרצו לתרגל הרדמה עצמאית עם התינוק ותזדקקו למקום נוח לנהלך את התהליך ממנו.

חשוב שיהיה בחדר שינה של התינוק גם ארון. זה בדרך כלל ארון כלבויניק שאפשר לשים בו הרבה דברים שאין להם אף פעם מקום טוב כמו: מצעים, שמיכות ומגבות שלא תמיד יש איפה לאחסן. אני מקווה מאוד שאתם לא מגזימים עם קניית הביגוד לתינוק. אין דבר מ-י-ו-ת-ר מזה. גם אם ראיתם את השמלה והסרט התואמים הכי מקסימים בעולם שיתאימו בול לבת שלכם. אמצו לעצמכם גישה מעט מינימליסטית, זה מתאים לכיס, למקום שלכם בארון ולעולם הערכים של היום- less is more…

בהמשך למשפט למעלה, אי אפשר להגיד את זה מספיק פעמים- אל תקנו סתם צעצועים לתינוק. אין לו שום דרך להעריך את זה. מבחינתו בהיה בעלה עף ברוח, היא פעילות מדהימה ומסקרנת. הילד שלכם לא יהיה יותר חכם או מפותח אם יהיה לו את כל הסטים של הפאזלים. תתמקדו בכמה משחקים בודדים. אני מציעה לכם קנה מידה כאן, אבל איני מרפאה בעיסוק או מלווה התפתחותית ולכן אין לקחת עצה זו כהצעה מקצועית, אלא כהמלצה מהורה אחד להורה אחר. תינוק בן מספר חודשים לא צריך משחקים בכלל. היכולת הגופנית שלו מוגבלת ולמעשה כל פינה בבית אליה הוא יכול להסתתכל משמשת כפעילות עבורו. תינוק בן חצי שנה יכול להנות כבר יותר ממשחקים. בעיני לא צריך יותר משבעה משחקים סך הכל. בזמן משחק, אפשר להציג עד 3 שלושה משחקים. יותר מזה, נחשב בעיני כבר לעודף גירויים. אחסון הצעצועים רצוי שיהיה בחדר ילדים. אני בעד שבשעות הערב הסלון יחזור לצורתו הטבעית. תדאגו למדף, או לכלי איחסון כלשהו לצעצועים. שוב, לא כדאי שיכיל יותר מדי ויעמיס על החדר.

בניתם חדר מושלם ובא לכם להשוויץ? שלחו לכתובת המייל את התמונה ואולי היא תופיע בעמוד זה: [email protected]

אין תגובות

Sorry, the comment form is closed at this time.