מה זה אוסטאופתיה? - Peachy - הנחיית הורים ייעוץ שינה
16888
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-16888,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-13.1.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-17643

מה זה אוסטאופתיה?

מה זה אוסטאופתיה?

אם אתם הורים לילדים בגיל הרך, כדאי לכם מאוד להכיר את האוסטאופתיה. לצורך כך הבאתי כותבת- אורחת שתחשוף אותנו לתחום המעניין והחשוב הזה, הגב' פמלה נאוה הראש.

אוסטאופתיה היא שיטת טיפול, בת למעלה ממאה שנים, שיטת הטיפול נוסדה בארצות הברית והיא מרחיבה את הרפואה הקונבנציונלית. האוסטאופתיה מתבססת על תנאי חייו של העובר. תנאים שיכולים להשפיע הם למשל, כאבים של האם במהלך ההריון, סיבוכים כלשהם ואפילו נתונים כמו מבנה אגן. יש חשיבות גם ללידה עצמה: סוג לידה, שימוש באפידורל/ אפיטוצין, לידת ואקום וכן הלאה. כל אלו יכולים להשפיע על תחושת ה- well being של הילוד הקטן בתחילת חייו.

אוסטאופתיה היא שיטת טיפול מאוד ידועה באירופה וארצות הברית. שם אין תינוקייה, פגייה או יחידה להתפתחות הילד בלי אוסטאופת. האוסטאופתיה היא תורה רפואית העוסקת באבחון וריפוי באמצעות טיפול ידני על ידי לחיצות על הגוף. היא מתמקדת במקור הכאב, מזהה את חוסר האיזון שבגוף ומנסה להקל עליו, לשחרר לחצים וליצור באלאנס נכון יותר בגוף.​

מה מיוחד באוסתאופתיה?

האוסטאופתיה באה לטפל בלחץ העוברי הנותר על התינוק מחייו בתוך הרחם ומתהליך הלידה.

הייחודיות של השיטה היא התבוננות על הגוף כיחידה אחת והבנה שתפקוד של כל איבר בגוף יכול להשפיע על חלקים שונים בו. הטיפול עוזר באופן מאוד רחב בכל הקשור לתינוקות ויכול לעזור באופן עקיף לשינה טובה ואיכותית יותר ולעיכוב התפתחותי. מהות הטיפול הוא שיחרור ואיזון הגוף בתקופה הראשונה לחיי הילוד, במיוחד אם היתה לידה מורכבת.

כדי להיות אוסטאופת נדרשת שליטה גבוהה בהכרת האנטומיה האנושית. לימודי האוסטאופתיה נמשכים חמש שנים שלאחריהם נוספות עוד שנתיים של התמחות. מעבר לכך כל אוסטאופת/ית מומחה עובר לפחות שני קורסי התמחות, כל שנה, המאפשרים לו להיות מעודכן בתחום.

הטיפול מתבצע בקליניקה מותאמת ועל ידי אוסתאופת מוסמך אשר מוסמך לטפל בתינוק. המטופל שוכב על גבי מיטה והאוסטאופת לוחץ בעדינות על חלקים שונים בגוף. הטיפול הוא בדרך כלל קצר מועד, טבעי וניתן לחוש בהבדל כבר מהטיפול הראשון. שיטת הטיפול עוזרת לתינוק להתחיל את מסע חייו בצורה מאוזנת ולהקל על המעבר מהרחם המוגן לעולם החיצוני.

אוסטאופתיה עוזרת גם לנשים המנסות להכנס להריון וגם בהקלה על תסמיני הריון קיים כמו: כאבי אגן/ גב / ראש,בחילות וכדומה. חשוב לזכור שמצב הרגשי והגופני של האם ישפיע ישירות על ילדיהן. הטיפול יכול להתאים גם לילדים עם צרכים מיוחדים, לרבות ילדים עם אוטיזם, חך שסוע, תסמונת דאון ועוד.

באיזה מקרים כדאי ללכת לאוסטאופת?

לפני שנה הגיע אלי לטיפול ילד בן 3. למרות גילו, הוא לא היה מדבר, נרתע מקרבה של אנשים אליו וכתוצאה מכך לא היה משחק עם בני גילו ולא היה משתתף בפעילות הגן. האבחנה כי הילד נמצא "על הספקטרום" לא איחרה לבוא. כעבור שנה של טיפולים שהחלו כל שבוע (ולאחר מכן הפכו לפעם בחודש וחצי) מצבו השתפר מאוד. הילד התחיל לדבר ולייצר קשר עין בזמן שיחה. היום כאשר הוא מגיע אלי לטיפול הוא דופק בדלת הקליניקה, מברך אותי לשלום ואילו יושב על כדי לקבל את הטיפול שלו. חשוב לומר כי הילד נתמך במקצועות פארא רפואיים נוספים כמו קלינאית תקשורת ומרפאה בעיסוק.

תינוק שזקוק לאוסטאופת בדרך כלל יראה חוסר נוחות, יראה מתוח יבכה הרבה ללא סיבה הנראית לעין. תינוק שבהתפתחות שלו יעדיף צד אחד של הגוף על צד אחר. יש תינוקות הסובלים מדלקות חוזרות (בעיקר באוזניים). כל הורה מטפל לומד להכיר את הילד שלו. אם הורה מטפל חש באי נוחות של התינוק/ פעוט שלו ואין לכך הסבר למשל של וירוס, או היבט קונבנציונלי- כדאי מאוד לבדוק את העניין אצל אוסטאופת. אוסטאופתיה נותנת מענה כמעט לכל בעיה ועובדת בשיתוף שפעולה עם כלל המקצועות הרפואיים והפארא- רפואיים, דוגמאת: רופאים,יועצי הנקה וכמבן במסגרת ייעוץ שינה והנחיית הורים.

רוב הטיפולים האוסטאופתים מתמקדים בתחומים הבאים:

מערכת העיכול: ריפלוקס, גזים, עצירות

מערכת הנשימה: דלקות אוזניים, שקד שלישי מוגבר, אסטמה

התפתחות התינוק: עיקוב מוטורי, תקשורת, טונוס שרירים מוגבר או חלש

התפתחות רגשית: בכי לא מוסבר ושחרור מטראומות הלידה

התנהגות: בעיות שינה, קשב וריכוז, הרטבות לילה והפרעות אכילה וכמו כן, אתגרי הנקה

האוסטאופתיה יכולה לטפל ולעזור בכל התחומים האלו ואף בפתולוגיות מורכבות יותר ועוד.

איפה אפשר למצוא אוסטאופתים?

כאמור, בישראל התחום נמצא עדין בחיתוליו ולכן לא כולם מודעים לקיום התחום החשוב הזה. ניתן להגיע אל המרכז שלנו-  מרכז "אוסטאולידה". במרכז אנחנו מתמחים בטיפול אוסטאופתי לאם ולרך הנולד. המרכז, אוסטאולידה מאפשר לאמא למצוא באותו מקום טיפול אוסטאופתי והוא משלב שירותים נוספים לנוחות ההורה המטפל.

בראש המכון עומדת- פמלה נאוה הראש, אוסטאופתית D.O (בתמונה)

בעלת ניסיון רב בטיפול אוסטיאופתי באמהות ותינוקות, מעבירה הרצאות ומלמדת אוסטיאופתיה במוסדות שונים בארץ ובחו"ל. בוגרת הפקולטה לרפואה באוניברסיטת טולוז (צרפת) היום,היא מטפלת בתינוקות וילדים ורכזת יחסי ציבורי לאיגוד הרפואי לאוסטאופתיה IOMA.

היא גם אמא ל 4 ילדים וחוקרת על "טיפול לילד של היום".

לנוחיות הפונים יש לנו 3 סניפים:

שלוחה ראשון לציון: לשנסקי 27 "אשל מדיקל סנטר".

שלוחה תל אביב: ויצמן 14 "טופ איכילוב".

כתובת: הנגר 24/411 הוד השרון.

לקביעת תור באחד מהסניפים: 054-7693960

פייסבוק:   https://www.facebook.com/osteoleida/

אתר: https://www.osteoleida.com  /

 

 

 

 

2 Comments
  • אוהד עזרא
    Posted at 08:59h, 11 ספטמבר

    אכן האוסטאופתיה נמצאת בחיתולים בישראל, אך היום יותר מאי פעם יש חשיפה למקצוע הנפלא שלנו וליעילות הטיפול האוסטאופתי בתינוקות ילדים ומבוגרים.
    היום יש כ100 אוסטאופתים מוסמכים הפזורים בכל רחבי ישראל
    רשימה של האוסטאופתים מצורפת בקישור למטה, ומוזמנים לקרוא עוד על התחום באתר רא"י – רשימת האוסטאופתים בישראלי.
    לבריאות!

    https://osteopathy.org.il/רשימת-אוסטיאופתים/

    • hadar barazani
      Posted at 04:14h, 18 ספטמבר

      תודה, בהחלט מידע חשוב!