הפרדה של תאומים בגן - Peachy - הנחיית הורים ייעוץ שינה
16789
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-16789,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-13.1.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-17643

הפרדה של תאומים בגן

הפרדה של תאומים בגן

הפרדה של תאומים בגן, היא תמיד סוגיה עבור הורים לתאומים. בפוסט הבא אני אנסה לתת קצת מהתובנות שלי מהפרדת בנותי בשנה שחלפה.

יש הבדל בין הפרדה של תאומים שהם בן ובת לבין הפרדה של תאומים שהם דומים (לא משנה אם הם זהים מבחינה ביולוגית או לא). מי שעוקב אחרי הבלוג יודע שהאמהות שלי ידעה הרבה דילמות בגידול בנותי התאומות. הבחירה להפריד ביניהן בגן היתה, בתחושה שלי, ההחלטה הגורפת הראשונה שהיתה משמעותית.

רקע: יש לי תאומות זהות. הן נראות דומות, אבל לא באופן כזה שאי אפשר בכלל להבדיל. מספיק להכיר אותן קצת וההבדלים צצים. שנת 2017 היתה השנה הראשונה שלהן בגן עיריה והן היו בנות 2.9. הן היו צעירות מאוד ביחס לילדים אחרים ולכן היה ברור שהן יכנסו ביחד לשנה ראשונה בגן עיריה. במהלך השנה הגננת שתפה אותי שהן לא נפתחות לילדים אחרים בגן, הן נמצאו זו עם זו רוב הזמן ואף מייצרות, יחד, קבוצה של בנות (שהיו קטנות בגילן ביחס לשאר הילדים) שמשתובבות ולפעמים אינן קשובות לצוות. או במילים שלי- הבנות שלי הקימו קרטל קטן לילדים הצעירים יותר…

לקראת חודש ינואר 2018, הייתי צריכה להחליט מה אני עושה בנוגע לרישום לשנה הבאה. נוספה לדילמת ההפרדה מורכבות נוספת והיא מעבר לדירה בעיר אחרת.

מה היו שיקולים להפרדה?

מכיוון ועברנו לעיר חדשה, הייתי צריכה ללמוד את השטח, איך נראית פזורת הגנים בעיר. מה המחירים והרווחים שבהשארתן יחד- למשל אחד השיקולים החשובים היה לתת להן הזדמנות שווה להתפתחות וכשלמדתי את נושא הגנים הבנתי שאם אני שמה אותן יחד ורוצה להפריד בשנה לאחר מכן, זה בהכרח אומר שאחת מהן תשאר עם הקבוצה שכבר הכירה- ורציתי להמנע מזה.

כך שהטיפ הראשון שאני יכולה לתת הוא לנסות למפות את אפשרויות הגנים העתידיות באיזור המגורים שלכם. אל תחשבו רק על השנה הקרובה, אלא גם קצת קדימה.

שיקול נוסף שעמד לנגד עיני הוא תמיכה בהתפתחות נפרדת (גם אם היו רק בנות 3.9 בזמן שהופרדו), שתחבר כל אחת לחוזקות של עצמה, ליצירת מעגל חברים נפרד וחוויות נפרדות. היה לי חשוב לעודד יצירת מעגל חברים נפרד לכל אחת. במהלך השנה היו חברי גן שחגגו יום הולדת וכך היה בינינו שיח שכשאחת מהן הולכת ליום הולדת השניה נשארת בבית.

הבנתי שאני אצטרך להיות אקסטרא נוכחת בשנה הזאת, כדי לגבות ולטפל בכל הריקושטים של ההפרדה (והיו ריקושטים).

אמרתי לעצמי כל הזמן שזאת לא החלטה גורלית. לפעמים נראה לנו, דור הוואי, שכל החלטה שאנחנו מקבלים בשם ילידנו היא החלטה הרת גורל- להשאיר כיתה, לא להשאיר כיתה? להפריד בגן חובה או לא? להחזיר תחתונים למרות שהתחלנו גמילה, או לא? אבל האמת היא, שאירוע אחד בלבד אינו מייצר אישיות, אלא רצף של אירועים, אוירה כללית, חוויות, זיכרונות, טמפרמנט מול של כל ילד וכן הלאה… המחשבה הזאת עזרה לי לקבל את ההחלטה עם הרבה פרופורציות.

מה היו התוצאות של ההפרדה?

לתאומה אחת היה חיבור מידי עם הגננת. היא הרגישה די מהר שהגיעה לסביבה הטבעית שלה ולכן לא חוותה כמעט קושי. יחסית מהר היא התחילה לדבר על חברות מסוימות שהפכו להיות דמויות דומיננטיות בחייה.

לתאומה השניה, היה מעט קשה יותר. היה קושי להפרד בבוקר, דבר שמעולם לא חווינו לפני כן והיינו צריכים להיות רגישים אליו, היא הפגינה בשלושה חודשים הראשונים התנהגות אגרסיבית. גם הגננת היתה שונה ולקח לה זמן להבין את ביתנו ולהפוך לדמות משמעותית עבורה. לאורך השנה היא דברה על חברים וחברות מהגן, אבל לא באופן קבוע ובמהלך השנה היא הלכה לכל מני חברים באופן די אקראי. במהלך השנה גילינו שהיא מתקשה לתאר את החוויות שלה מהגן ולקראת דצמבר אחרי הפגישה עם הגננת הבנו שנדרשת התערבות מקצועית של קלינאי תקשורת, כדי לשפר את  עושר השפה ואת שליפת המילים.

אני די בטוחה שללא ההפרדה לא היינו עולים על זה שהיא צריכה קלינאית תקשורת. אחרי טיפול של קלינאית תקשורת של כמה חודשים היא השתפרה בצורה בלתי רגילה. היא מצליחה להתבטא יותר, היא מתנסה וגם כשר היא שוכחת מילה, היא יודעת להגיד שהיא שוכחת מילים. היא מצליחה לתווך את זה לעצמה ולסביבה וזה הפך אותה לרגועה יותר (היא כבר לא מתעצבנת ומבזבז אנרגיה על תסכול). 

הדינמיקה בין הבנות נשארה חיובית. הן המשיכו להנות אחר הצהריים מהחברה אחת של השניה, משחקות יפה, מוותרות זו לזו ויכולות לייצר מרחב משחר נהדר בינן לבין עצמן.

לסיכום, היום שהשנה נגמרה, אני שמחה שהפרדתי אותן. הן יצרו לעצמן עולם נפרד וחידדו לעצמן במה הן טובות ובמה לא. היתה לי שוב התלבטות ברישום לקייטנה- האם לרשום יחד או לחוד ולבסוף החלטתי לרשום אותן יחד.

מה קורה בתאומים שהם בן ובת?

תאומים שנראים דומים צריכים להתמודד עם הדים ותגובות של הסביבה שלהם. למשל כשהייתי לוקחת אחת לגן של השניה, זה תמיד היה מלווה בהערות של ילדי הגן: "היי הנה שירה ועוד שירה", "היי, איפה שירה השניה?" שאלות של אנשים קרובים ורחוקים:"מי יותר דומיננטית?" לא משנה כמה הייתי מנסה לטשטשט השאלה הזאת רדפה אותי.

אצל תאומים שהם בן ובת ההבדל יותר ניכר. במקרה ששניהם מסתדרים יחד והעובדה ששניהם יחד היא חיובית, אני לא ממליצה להפריד מוקדם. גן חובה הוא גיל טוב להפרדה כהכנה לבית הספר. יש מקרים של תאומים שהם בן ובת שאחד משתלט על השני ואלה מקרים שכדאי להתייעץ מה כדאי לעשות אתם.

 

אם אתם הורים לתאומים, רוצים להתייעץ לשאול ולהתעניין- אפשר כמובן לדבר איתי: 052-6270022

 

אין תגובות

Sorry, the comment form is closed at this time.