11 טיפים להרגל צחצוח השיניים של הילדים - Peachy - הנחיית הורים ייעוץ שינה
16840
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-16840,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-13.1.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-17643

11 טיפים להרגל צחצוח השיניים של הילדים

11 טיפים להרגל צחצוח השיניים של הילדים

אחת המטלות היותר מכבידות היא צחצוח שיניים של הילדים. זו מטלה שאנחנו פוגשים אותה פעמיים ביום, בזמנים שהם תמיד מאתגרים מבחינת קצב התזוזה של הילד. לא משנה כמה היא מעיקה עלינו, צחצוח שיניים הוא הרגל שחשוב לסגל לילדינו מגיל צעיר ואם נעשה אותו טובות ובעיקביות, זה הרגל שישאר אתם לכל החיים.

  1. חשוב להבין שבצחצוח שיניים אנחנו רצים למרחקים ארוכים עם המסר. כשאנחנו רוצים ללמד ילד משהו לטווח הארוך, הוא חייב הסבר משכנע ללמה צריך לעשות את מה שמבקשים. לכן, הטיפ הראשון שלי הוא- השקיעו זמן בהסבר.
  2. אחת הדרכים הטובות להסברה היא דרך ספרים. אפשר להקריא את הספר קריוס ובקטוס ולהסביר מה הדמויות בספר עושות.
  3. בהמשך לסעיף הקודם, יצאה הצגה מקסימה על קריוס ובקטוס. אפשר ללכת יחד בחופשת הקיץ ולהשקיע זמן אחרי ההצגה בהסבר של מי הם הקריוס ובקטוס. אני מאוד אוהבת את הפרקים מ"החיים". הנה לינק לפרק ב"החיים"- הפרק על הפה והשיניים שעבד על הבנות שלי ממש טוב. חשוב לי להדגיש, שללכת להצגה, או לתת לראות את הפרק המצויר, זה לא מספיק. הילד חייב תיווך של ההורה שיפשט לו את מה שהוא רואה (למשל שלא באמת רואים את חייקי השיניים/ קריוס ובקטוס). הדגש השני הוא להתאים את מה שאתם אומרים לגיל הילד. יש הבדל מאוד גדול בין מה שילד בן שנתיים מבין, לבין ילד בן שלוש.
  4. כשהבנות שלי היו קטנות יותר (בנות שנתיים בערך), הייתי צוחקת אתן ואומרת להן שאני רואה את קריוס ובקטוס בפה שלהן והיינו רצות לצחצח יחד. זה יצר אצלן גם דחיפות לצחצח ("בואו נצחצח מהר מהר כדי לגרש אותם") וגם היינו מלווים את זה באוירת פאן, צחוקים ודיגדוגים.
  5. ציוד– אני אוהבת שלתהליכים כאלה, יש לי עזרים שיכולים להקל עלי. אפשר ללכת לקנות מברשת שיניים יחד עם הילד. תקנו לו שרפרף שיכול להציב אותו גבוה וקרוב לכיור, כדי שיוכל להיות עצמאי. אפשר להכין יחד טבלא של מטלות בוקר וערב ולהכניס את ציחצוח השיניים לשם (ראיתי כמה מקומות שאפשר לקנות בהם כאלה).
  6. זמן צחצוח עצמאי– זה לא שהילד מיד מצליח לצחצח לבד, אבל אנחנו רוצים לתרגל אותו לכך. אני אוהבת להתחיל בזה שאני מצחצחת ואז אני אומרת להן:"עכשיו תמשיכי את" וכן הן מתרגלות את הציחצוח וגם כך אני מעודדת את הפעולה אצלן. בימים עמוסים, אני אפילו יכולה לומר להן שיצחצחו לבד (הן בנות 4.5) ואני לא עוברת אחריהן. הרציונל הוא שההרגל לצחצח הוא לא פחות חשוב מהטכניקה.
  7. על ניהול זמן כתבתי כבר. אחד מעקרונות החשובים של ניהול זמן, הוא להכניס את כל המטלות לזמן ההתארגנות. אם אנחנו יודעים שהמתוקי שלנו אוהב להתווכח סביב הפעולה הזאת, אנחנו ניקח את זה בחשבון ונכניס זאת לזמן התארגנות שלנו בבוקר. בלילה, אני אוהבת להצמיד למקלחת ולצחצח להן כבר שהן במקלחת, זה עובר חלק יותר כך.
  8. זמן תרגול– כל הרגל שאנחנו רוצים לסגל לילדנו לוקח זמו לתרגל אותו ולכן תקופת הקיץ היא זמן טוב להתמקד. אנחנו נמצאים יותר בבית, יש לנו יותר זמן עם הילדים ולכן זה זמן טוב להטמעה יום יומית של הרגלים חדשים. שימו לב שאם התחלתם בשינוי הרגל משמעותי (כמו גמילה), לא הייתי ממליצה להעמיס עוד. תשתמשו בתבונה באילו הרגלים אתם רוצים לקדם, האיכות חשובה מהכמות.
  9. דוגמא אישית– אחת מאסטרטגיות ללמידה אצל ילדים היא החיקוי. ילדים מחפשים את מי לחקות ומכיוון שאנחנו הדמויות הקרובות ביותר, הם ירצו הכי הרבה לחקות אותנו. צחצחו לידם שיניים, תראו להם אילו תנועות אתם עושים וכמה זמן אתם מצחצחים. זה ממש עובד…
  10. סיבה ותוצאה– כדאי לחבר את סיבת הציחצוח לתוצאה שלה. אני מספרת לבנות שהלכתי לרופא שיניים והוא אמר שאין לי חורים בשיניים ושאני מצחצחת טוב. כך הן מבינות לעומק שהתוצאה הלא רצויה היא חורים בשיניים ושהצחצוח היא פעולת מניעה (במקום לשאול:"אתה רוצה שיהיו לך חורים בשיניים?").
  11. הכי חשוב בעיני זה להשאר עקביים. איך שתדעו שאתם עקביים? ביום שתנסו לוותר על ציחצוח השיניים, הילד ישים לב ויגיד- "אבל אבא, לא צחצנו שיניים"….
אין תגובות

Sorry, the comment form is closed at this time.