ניהול זמן להורים - תקופת החזרה לעבודה - Peachy - הנחיית הורים ייעוץ שינה
16716
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-16716,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-13.1.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-17643

ניהול זמן להורים – תקופת החזרה לעבודה

ניהול זמן להורים – תקופת החזרה לעבודה

ניהול זמן בתקופת חופשת הלידה הוא יחסית פשוט יותר משום שאין דרישה לתמרון בלוח הזמנים. לעומת זאת התקופה בה חוזרים לעבודה דורשת הסתגלות מהירה לסידורים לילד, מענה הולם לצרכים של הילד (כתבתי בעבד על הצרה שבהרדמה מאוחרת) אחרי שעות המסגרת ועוד לא התחלתי לדבר על ימים בהם הילד חולה.

המצב הרגשי של ההורה המטפל העיקרי שחוזר לעבודה חשוב מאוד. אם הוא מרגיש אילוץ בחזרה לעבודה, או פחד גדול לשים את הילד במסגרת זה ישפיע על התקופה הראשונה שלו במסגרת. זה יכול לגרור הפרעות בשינה ובלבול במערכת היחסים בין הורה לילד וכל הגורמים הללו יתנו אותותיהם בניהול לוח הזמנים. זו תקופה שצריך להיות אקסטרה קשובים לילד. לא להיות היסטריים מצד אחד, מצד שני להבין שאם יש קושי בהרדמות בלילה באופן שיטתי, או להפך, תחושה של יותר מדי זמן שינה צריך להתייחס בהתאם.

בחודשים הראשונים כשהילד חוזר מהמסגרת, אני מציעה לחזור הביתה בלי עיקופים מיותרים. להשתדל להמנע מלהגיע למקומות סימפטטים אחרי הגן וכדאי להשקיע בפעילות של אחד על אחד. חשוב מאוד שבני הזוג יגיעו בסיס להסכמות לגבי שגרת היום החדשה וייצרו מנגנוני תכנון קבועים. למשל בבוקר אבא שם את הילד בגן ומוציא אחת לשבוע את התינוק מהמסגרת. אמא מחזירה אותו… כמובן שאם יש התעוררויות לילה עדין, חשוב  לקבל החלטה מי קם לתת מענה.

הרבה פעמים שלב החזרה של ההורה המטפל העיקרי לעבודה הוא שלב שקוראים ליועצת שינה. פתאום כובד המשקל של התעוררויות לילה תכופות, הופך למאיים ומעיק ומחליטים לעשות משהו בנידון.

תינוקות צעירים שנמצאים במסגרת עד שעה ארבע עדין מאוד זקוקים לתנומת בין ערביים. חשוב מאוד שיקבלו אותה בצורה מספקת. זכרו שתינוק עייף מדי הוא תינוק שלא נרדם ולא ישן שינה איכותית.

גייסו את המשפחה שלכם לעזרה. זה לא בושה לבקש ממישהו קרוב לעזור ולהוציא אחת לשבוע את הילד מהגן, גם אם זה בשביל לתת לכם אחר הצהריים חופשי, ולא רק כדי לסיים יום עבודה.

שימרו על עצמכם ושריינו לעצמכם זמן איכות עם עצמכם או עם בן הזוג.

זה יכול לעבוד בערך ככה

אני מדגישה שלוח הזמנים הזה הוא משוער, יש לשים לב לגיל הילד, מצבו הרפואי, הצרכים שלו, מצבו הרגשי וכן הלאה…

5.00 – בוקר טוב. הפעוט/ תינוק מתעורר ורוצה בקבוק של בוקר. נאמר שאבא אחראי להתארגנות בוקר. נותן בקבוק, מחליף חיתול ובגדים ושם את התינוק בגן באיזור השעה 8.00

16.00-16.30- איסוף מהגן (למשל על ידי האמא).

16.30-17.30- זמן איכות (עדיף בבית במאה אחוז תשומת לב לילד). מאוד תלוי בגיל הילד באיזה זמן איכות נבחר. אפשר לעסוק בפעילות אפיה יחד, להקריא סיפור, לשחק ולעשות כל פעילות המבוססת על תקשורת בינאישית.

17.30- התחלה של התכנסות לשינה (לא, זה לא מוקדם מדי). נתחיל לעמעם אורות בבית, להתכונן למקלחת ולסמן לתינוק שהולכים לישון (קראו על מחזורי השינה). מהשלב הזה חשוב מאוד שתהיו ערנים לסימנים של הילד (מדרגות שינה). אם הוא מאותת שהוא עייף, כדאי להגביר קצב התארגנות ואפילו להרדים בשעה 18.00.

18.30- הרדמה

ומשעה 18.30 אתם יכולים להיות אדונים לעצמכם. להתפנות למטלות הבית, להתעדכן בפרקים החדשים של בית הנייר וגם לצערי- לעבוד עוד שעתיים שלוש נוספות על המחשב.

בפרק הבא של ניהול זמן אכתוב על תקופת גן העיריה, אליה נכנס הילד. היא משמעותית משום שהילד לא ישן שנת צהריים וצריך לקחת את שה בחשבון בבניית לוח הזמנים עמו.

אין תגובות

Sorry, the comment form is closed at this time.