דיוני קיץ- הכלי שיעשה לכם את חופשת הקיץ - Peachy - הנחיית הורים ייעוץ שינה
16750
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-16750,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-13.1.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-17643

דיוני קיץ- הכלי שיעשה לכם את חופשת הקיץ

דיוני קיץ- הכלי שיעשה לכם את חופשת הקיץ

חופשת הקיץ היא תקופה שאנחנו צרכים להתכונן אליה. אז נכון, אם יש לכם ילדים בגיל הרך הם כנראה נמצאים במסגרת לפחות עד סוף יולי, אבל מה קורה אחר כך? אני כותבת על זה ביולי, משום שכמו שכתבתי על ניהול זמן פעם, אני מאמינה שתכנון מקדים הוא אמצעי מפתח להעביר את הקיץ בצורה כיפית ומאוזנת. 

כמו כל דבר בתכנון, אם צריכים לשבת עם השותפים העיקריים שלכם בגידול הילדים, זה כולל קודם כל את בן הזוג. דרך רתימה של בן הזוג לתהליך התכנון, אפשר לראות איפה אפשר להעזר בו בתוך חגיגות החופש. הרי תמיד יש את ההורה שרוב ימי החופש "נופלים עליו", הרעיון של הדיון הוא להפוך את זה לדיאלוג, תוך כדי הבנה ששני הצדדים צריכים לבוא אחד לקראת השני (למדתי אחרי תהליך ממושך של האבולוציה הזוגית שלנו). את הכל הטוב הזה, אני מציעה ליצוק (איך לא?) לקובץ אקסל, אשר יהיה לוח התכנון שלכם.

איך מתחילים?

ראשית מתחילים עם העוגנים. העוגן מסמן את כל התוכניות המורכבות יותר שאתם עושים כמשפחה במהלך הקיץ. למשל, עוגן יכול להיות חופשה משפחתית שיש לכם, כרטיסים להצגה שיש לכם נכון לזמן התכנון וכן הלאה. במהלך בניית הטבלא כדאי לבדוק עם דמויות משמעותיות שקשורות לילדים האם הן יכולות לקחת חלק בימי בייביסיטר, או אפילו בחלקי ימים ולשריין גם אותם בלוח.

אחרי שיש לכם את כל העוגנים, נשאר לכם לבנות פעילות לכל הימים "הריקים". חלק מהפעילויות כדאי לעשות עם הורים אחרים שאתם מכירים מהאיזור שלכם. אם הילדים שלכם באיזור גיל 3 כדאי לבחור הורים עם ילדים שיהיה נחמד אתם איחד באתה חברה. מתחת לגיל 3 זה לא כל כך משנה לילד.

כדי למצוא פעילויות מתאימות, אני ממליצה לפתוח את האתרים העירוניים. בשנים האחרונות כל עיריה מעמידה שורה של פעילויות מהנות לטובת הציבור בחודשי הקיץ, הנה כמה דוגמאות: עירית תל אביב,קרית אונו ורמת גן. היתרון בפעילויות הללו שהן קרובות יחסית הביתה וברוב המקרים הן ללא עלות. כדאי לבחוק קומץ נבחר של כמה מהפעילויות הללו והן יהיו הדבר הבא שנכניס לטבלא. בעת הכנסת האירועים הללו לטבלא, אם תבחינו שיש חפיפה בין זה שסבתא שומרת על הנכדים לבין שעת סיפור עירונית בספריה, כדאי כבר לבקש מסבתא שתקח אותם וככה אנחנו הופכים את הזמן מהנה יותר גם לסבתא וגם לילדים.

השכבה האחרונה שנכניס לטבלא היא כל הדברים שאנחנו רוצים להוציא עליהם כסף בחופש. כרטיסים להצגות, ימי כיף בימית 2,000, לונה פארק, שביל התפוזים ועוד. הדגש החשוב הוא, קודם כל להחליט כמה אתם רוצים להוציא (חייב להיות בהתאם למספר הילדים, הגיל שלהם וימי החופש) ורק אחר כך לראות מה מתיישב עם התקציב (בעבר כבר כתבתי איך להתנהל עם הוצאות בזמן חופשה). בשלב הזה, קחו בחשבון מה הילד אוהב. אני למשל שמת לב שמגיל מאוד צעיר הבנות שלי היו מרותקות להצגות ולכן מעדיפה ללכת לכיוון הזה. לעומת לונה פארק שעולה מאוד יקר, אבל אין לא בעיני הרבה ערך מוסף.

כדי לקבל רעיונות לפעילויות באיזור קרוב למגוריכם וגם לפעילויות שהן קצת יותר רחוקות מהבית, אני ממש ממליצה להכנס לקבוצת הפייסבוק "טיולון- מבלים עם הילדים ומדווחים מהשטח". שם תוכלו לראות תמונות של מקומות מעניינים שלא תוכלו להכיר בדרך אחרת וגם תוכלו לקבל עליהם המלצות ולקבל מידע על עומס האנשים במקום.

פעילות יתר

כן, יקירי! יש דבר כזה פעילות יתר. אם בניתם טבלת פעילות לילד בן שנתיים ובכל יום אתם נמצאים במקום אחר- אני לא ממליצה על זה. חייבים להיות ימי בית. ימים בהם הפעילות היא פשוטה ורגועה. זה לא אומר שאי אפשר ללכת לסופר ולשבת שעה בגינה שליד. חשוב לשמור על מינון נכון. הפעילויות הללו צורכות המון אנרגיה מפעוטות והן לרוב מאוד סימפטטיות, אנחנו לא רוצים לשבש את השגרה בצורה יותר מדי מוגזמת.

הרבה פעמים פעילות יתר תפגין את הפחד של ההורה להשאר עם הילד בבית. ההורה חש שהוא צריך לדאוג למשהו לעשות במשך כל דקה ביום (במיוחד אם הוא הורה פרפקציוניסט). אבל אם אתם מוכנים ליום בית שבו אפשר קצת לעשות פאזל, קצת לראות טלויזיה, לעשות אוהל עם כלללל השמיכות בבית, לקפוץ על המיטה, להכין פיצות, לצייר בגואש, לעשות מלחמת מים בגינה…. תאמינו לי שיהיה לכם בסדר גמור.

ימי בית גם מעודדים את הילד להעסיק את עצמו, להתמודד עם רגעי השיעמום. הוא מוריד את הציפיה שבכל רגע אמור לקרות משהו מסעיר, הרי זו ציפיה בלתי אפשרית וכדאי להנכיח אותה במציאות החיים של הילד כב מגיל צעיר.

לא משנה איפה אתם נמצאים ביום הפעילות, חשוב שתקחו בחשבון את הצרכים של הילד: את שנת הצהריים שהוא זקוק לה, זמני האכלה מתאימים. קחו בחשבון החלפה של חיתולים. אם אתם בתהליך גמילה, כדאי שתוסיפו לדיוני הקיץ שלכם את כל הפרטים להתמודדות עם התהליך. ככל שתקחו בחשבון יותר את הצרכים של הילד, ככה שיבוש השגרה לא יהיה אקוטי והחזרה שלהם לגן תהיה חלקה יותר.

בעיקר חשוב שתהנו מהזמן הזה. זה יכול להיות זמן משמעותי עם הילדים, כזה שעושים איתו כיף, עובדים על מערכת היחסים עם הילד ומחזקים אותה.

 

רוצים לקבל את הטבלא שלי? שלחו לי מייל: [email protected]

אין תגובות

Sorry, the comment form is closed at this time.