הנעה דרך שיווק לילדים - Peachy - הנחיית הורים ייעוץ שינה
16668
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-16668,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-13.1.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-17643

הנעה דרך שיווק לילדים

הנעה דרך שיווק לילדים

קראתי ספר מעניין על הנעה דרך שיווק לילדים. הספר מציע הסתכלות יותר קלילה על הנושא ונותן כמה מתודות מעניינות לשיווק לילדים. הספר נקרא "הורות עכשיו, דיאלוג של שיתוף פעולה", מאת: ד"ר אלי שגיא.

בראש ובראשונה, כהורים עלינו לאמץ לעצמנו דרכי הנעה עדכניים. אנחנו רוצים שהילדים יתנהגו כפי שאנחנו מצפים מהם, אבל הם- ילדים ולא תמיד יכולים ורוצים להיות קשובים לנו. כדאי לייצר את הקשב הזה דרך מיומנויות שיווק שמשתמשים בו בעולם העסקים והפרסום בצורה אפקטיבית.

העידן של המאה 21 הוא עידן השיווק. לא צריך עוד למצוא מוצר מוצלח, אלא לדעת לשווק אותו טוב כדי שיצליח. מי מאיתנו לא מכיר את הדוגמאות הגדולות, כמו קוקה קולה שגרמו לנו לחשוב שטעם הקולה הוא טעם החיים. מקדונלדס הצליחה לשכנע אותנו שמנה של ארבע פרכיות שווה להמבורגר ואפילו טרמפ גרם לאמריקאים לחשוב שאמריקה תשוב להיות גדולה בעזרתו.

הגישה השיווקית להורים אומרת: נכון שילד שאמור לצחצח שיניים כי כך שומרים על הבריאות, אבל בוא נמצא תכונה אחרת בפעולה של צחצוח השיניים ונשווק את אותה תכונה. הקהל שלנו, הוא קהל שקל לשווק אליו, הוא מתלהב ומתרגש מהדברים הקטנים. למשל, אם נרצה לשווק פעולה של צחצוח שיניים, אפשר לדבר לא על הצחצוח אלא על "בוא נראה כמה קצף אתה יכול להוציא מכל צחצוח", או "בוא נלך לעשות פרצופים מצחיקים מול המראה".

איך עושים את זה?

כל תהליך שיווקי טוב מתחיל בהבנת צרכי הלקוח. השאלה החשובה ביותר שאנו צריכים לשאול היא- מה מניע את הילדים שלנו? מובן שהתשובה תלויה מאוד באופי הילד, בגילו (אפשר להתחיל עם הגישה מגיל שנה בערך) ובשלב ההתפתחותי בו הוא נמצא.

אני אפרט כאן 3 אסטרטגיות שיווק, כפי שהן מובאות בספר (בספר יש 20 אסטרטגיות):

התמקדות בתועלות- כשאנחנו רוצים שהילד שלנו יאמץ התנהגות מסוימת, חשוב לא רק שנאמר איזה התנהגות היא הרצויה, אלא מה יצא לילד ממנה. הורה שיצליח לאתר את התועלת המתאימה שתקרוץ לילד שלו, יוכל ליצור איתו דיאלוג במקום לריב איתו. אסטרטגיה זו יכולה להיות יעילה לרוב האתגרים ההוריים. כך ששווה להשקיע זמן ומאמץ בניסוח התועלות המתאימות.

נקח דוגמא: נאמר שאני רוצה שהילד שלי יאכל אוכל בריא יותר. כדאי לדבר על התועלת שבאכילת מזון בריא. על כך שהאוכל שאנחנו אוכלים בונה את הגוף שלנו וחשוב שנבנה אותו מחומרים בריאים ומזינים.

מתן מידע מקיף- כשהגורם המשווק מציג גם את הסיכונים הכרוכים במוצר, על מנת לצמצם את חוסר הוודאות שבקנייתו או בצריכתו וכדי לעורר אצל הלקוח תחושה של אמינות, שקיפות וביטחון. אסטרטגיה זו מטפחת יחסי אמון בין ההורה לילד ועוזרת להורה להתייחס לילד בגבוה העיניים.

נקח דוגמא: נאמר שהילד רוצה להוריד נעליים בגן שעשועים, ההורה יכול להזהיר שעלול להכנס לא משהו לרגל. אפשר אפילו להראות לילד מה נמצא על הרצפה כדי להמחיש שהליכה ללא נעליים יכולה להיות לא נעימה.

מועדון חברים- באסטרטגיה זו הילדים מצטרפים למועדון לקוחות, שבו יש תנאי קבלה מחד וזכויות והטבות. חברות מאפשרת הנחות, מתנות, דוגמיות ועוד. המועדון יתאמץ לטפח את תחושת הכדאיות והשייכות לקבוצה וחבריו יעמדו בכללי השייכות. המשפחה מהווה מעין מועדון חברים, שאפשר לנצלו להנחיל קוד התנהגות מחייב לכל בני המשפחה, מה שיקל על הילדים לשתף פעולה. גישה זו ישימה בתחומים רבים כמו אימוץ קוד והתנהגות מכבד.

נקח דוגמא: כשהילד מתחיל לחזור מהגן וללמוד קללות, אפשר לומר בפשטות "אצלנו בבית לא מדברים ככה".

טיפים אחרונים

כדאי להשתמש בשיווק לילדים במקומות שקשה להניע אותם לפעולה, אבל בהחלט לא בכל שדות ההתמודדות שלכם. חשוב מאוד לדעת להפעיל את הסמכות ההורית שלכם. במקומות בהם הצבתם קו אדום, כדאי לאכוף אותו באופן ברור, ללא שימוש בשיווק לילדים.

בכל מה שקשור לציפיה של הורה שהילד יעשה מה שהוא אומר לו, כדאי לאמץ גישה קלילה כזאת שלא מייצרת אצל ההורה רגשות של כעס, עלבון או אכזבה. הרבה פעמים ההורה יחוש שהוא "לא הורה מספיק טוב", כאשר הבעיה אינה מעוצה שם כלל. אנחנו צריכים לנווט בחוכמה את הסיטואציה להשגת מטרותנו ולא לקחת אישי סירוב.

הורים רבים נוטים לראות במאבקים שבינם לבין הילד מבחן לטיב ההורות שלהם או קריאת תיגר על המעמד ההורי שלהם, מה שמוביל לתגובה ילדותית מצדם ולהידרדרות המצב.

שיווק לילדים יכול להשפיע גם על הקשר שלכם עם הילד, יכול לעזורבהתארגנות בוקר שלכם ואפילו בהוצאות.

3 Comments
  • Danielle shalev
    Posted at 23:56h, 25 מאי

    מעולה! בהחלט מעורר מחשבה איך לגשת להורות מזוית אחרת ולגעת לעשות שימוש בטקטיקות השפעה על ילדינו.

  • טפי
    Posted at 03:29h, 11 יוני

    הספר כבר לא בהישג. מה עושים?

    • hadar barazani
      Posted at 05:01h, 11 יוני

      היי, כדאי לחפש בספרייה האזורית ולהשאיל אותו. זה מה שאני עשיתי.