ייעוץ שינה- מה הבעיה? - Peachy - הנחיית הורים ייעוץ שינה
16630
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-16630,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-13.1.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-17643

ייעוץ שינה- מה הבעיה?

ייעוץ שינה- מה הבעיה?

הורים רבים מגיעים למסקנה שהם צריכים ייעוץ שינה, כי הם נתקלים בבעיה מסוימת בהתנהלות שלהם. כשיועצת שינה מגיעה ומקבלת מידע על הבעיה, מצופה ממנה לפתור את הבעיה שלשמה הגיעה אבל בפועל המציאות קצת יותר מורכבת. בהרבה מהמקרים הבעיה שמפריעה להורים היא למעשה רק סימפטום, היא מניפסט של תופעה אחרת לגמרי.

בפוסט הבא אני מדגימה לכם מכמה מהמקרים שיצא לי להתקל בהם:

מקרה 1- הורים צעירים לתאומים

הגיעו אלי זוג הורים לתאומים שהיו עייפים במיוחד. בביקור הבית שערכתי, ראיתי את הקושי הרב שיש בארגון הבית. היתה תחושה ששני ההורים לא מוצאים את הידיים והרגליים. בשיחה מלב אל לב אתם הם שתפו שההורות היא לא מה שהם ציפו לה ושקשה להם מאוד. את האב הטרידו נושאים כמו פרנסה של המשפחה, מול ההוצאות הגבוהות שנחוו כפתאומיות, עם הולדת הילדים. האם היתה מוטרדת מזה שהאב לא נמצא כמעט ומזה שאין לה עזרה.

בסוף הפגישה הבנו שהעייפות היא תוצאה של משהו אחר, עוד לא ידענו מה הוא אבל היה ברור שהעבודה צריכה להיות עם ההורים ועם האמונות הקודמות שלהם, שלא מתאימות לתפקיד החדש ההורי שלהם.

בפגישה נוספת ערכנו שיחות אישיות. הסתבר שהאם לא הסכימה לקבל עזרה, למרות שהיה גרה ליד אחותה ואמא שלה. בתוך תוכה רצתה להוכיח לכולם שהיא מסוגלת לגדל בעצמה את ילדיה. בעבודה יותר מעמיקה, הבנו שזה קשור לתחרות הסמויה מול אחותה. הורים רבים מגיעים למסקנה שהם צריכים ייעוץ שינה, כי הם נתקלים בבעיה מסוימת בהתנהלות שלהם. כשיועצת שינה מגיעה ומקבלת מידע על הבעיה, מצופה ממנה לפתור את הבעיה שלשמה הגיעה

שמנו את השיקולים על כף המאזניים והבנו יחד שעדיף להודות שיש קושי ולקבל עזרה מהסביבה, מאשר ליצור מצב של העמדת פנים ולסבול בלעדיה.

ההדרכה לאב עסקה בעיקר ביצירת ארגון בנושא הכספי ויצירת טבלא מסודרת של הוצאות והכנסות. ניסיון למצוא קשרים בתוך הקהילה שיאפשרו העברה של מוצרים לילדים כמו מכירות יד שניה שכונתיות, או אפילו מציאה של קבוצות פייסבוק מתאימות שעושות חילופי חפצים.

עכשיו אחרי שהרוחות נרגעו, היה אפשר להתחיל לטפל בנושא הישנה עם התינוקות בני חצי השנה. עבדנו על כניסה לשגרה, ושינה באוירה מתאימה (עניין של פגישה אחת) וכבר חל שינוי גדול.

מקרה 2- אם יחידנית

אם יחידנית שמגדלת ילד בן 7 ועוד תינוק בן חמישה חודשים פנתה אלי מכיוון שהתינוק שלה לא ישן טוב בלילה.

בפגישה היא שתפה על הקשיים שבלהיות אם יחידנית. יש קושי כספי לאמהות יחידניות שקורסות תחת המעמסה הכלכלית שבפרנסת ילדים וכמובן הרצון להביא עוד ילדים. ההתעסקות בטיפולי פוריות הסיתו את תשומת הלב מהבן בגדול, שבינתיים הרגיש מקופח. הולדת האח הצעיר לא היטיבה עמו וגרמה ליחסי עוינות בין האם שצריכה לטפל בתינוק רך לבין בנה הבכור.

כאן הבנו יחד שהיא מושקעת אנרגטית בבן הגדול שלה ובתחושת האשמה שמלווה אותה בזמן שהיא עם התינוק שרק נולד. עבדנו על מיקוד המסרים שהיא רוצה להעביר לבנה הגדול ועל הצורך של בנראות ממנה.

כניסה של תינוק נוסף אחרי שבע שנים של דיאדה עם אמא, היא דבר לא פשוט. הספרות "מחשיבה" ילדים שהיו בכורים 7 שנים כילדים יחידים, מבחינה פסיכולוגית כמובן.

ככל שהאמא חידדה לעצמה את האג'נדה בה היא רוצה לנקוט מול בנה הבכור, ככה הרגישה פחות אשמה. היא התחילה ליזום מפגשים שלה איתו, בלי התינוק הקטן כשי שיוכל להרגיש שאמא לא "נטשה" והמצב השתפר.

מהדוגמאות שהבאתי כאן אפשר לראות איך ייעוץ שינה יכול להתחיל עם בעית שינה לכאורה ולהסתיים במקום אחר בכלל. לא תמיד זה קל, זה דורש הרבה פתיחות מצד ההורים ויכולת לקבלה של פידבק כזה. לכן חשוב שתמצאו את יועצת השינה שתתאים לכם, כזאת שתהיה רגישה אליכם ותעזור לכם להתמודד גם עם המעבר.

 

אהבתם את הנושא? כאן תוכלו עוד לקרוא על הדרכת הורים.

 

אין תגובות

Sorry, the comment form is closed at this time.