תכנון פננסי- כמה כסף הוצאתם בחול המועד? - Peachy - הנחיית הורים ייעוץ שינה
16617
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-16617,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-13.1.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-17643

תכנון פננסי- כמה כסף הוצאתם בחול המועד?

תכנון פננסי- כמה כסף הוצאתם בחול המועד?

תכנון פננסי הוא משהו שאנחנו צריכים ללמוד מגיל צעיר ולחנך אליו את ילדינו. כבר הזכרתי כאן שלפני שנולדו בנותי התאומות הלכנו ליועץ, כדי שיתן לנו את הגושפנקא להביא ילד לעולם ובסוף צחוק הגורל שיצאו שתיים.

המון זמן הייתי מוטרדת מאוד מאיך נסתדר מבחינה כלכלית, אבל היום אני יודעת להגיד שעם חינוך מתאים, תכנון כלכלי יכול לבוא בקלות.

זמני חול המועד, הם זמנים לא פשוטים לכיס שלנו. אנחנו קונים הרבה מתנות, מתחדשים בכלים חדשים, איזה בגד, לוקחים חופש (שגם עולה כסף הרי) ולא התחלנו לדבר בכלל על הדרישות של הילדים- כן יש להם דרישות גם בגיל הרך.

כתבתי עם אתגר ההורות של דור ה-Y שהרגיל אותנו להיות כל הזמן בשפע. ההרגל לשפע תמידי הוא הרגל בעייתי, כי הוא מייצר כל הזמן רף גבוה יותר והצפה של גירויים. הנה דוגמא:

נפגשתי עם משפחה מאוד נחמדה. הורים צעירים יחסית עם ילדה בת שנתיים. כששאלתי אותם על הרגלי השינה הם ספרו לי קצת על שיגרת היום שלהם בימי חול ובסופי השבוע. לוח הזמנים שלהם היה גדוש ועמוס פעילויות, גינה, אחר כך קניון, אחר כך טיול בחוץ, אחר כך קצת טלויזיה.

אומנם ההורים הגיעו עלי עם בעית שינה, אבל השיחה התגלגלה כמו שהיא תמיד מתגלגלת והם סיפרו שהם חווים קושי כלכלי. כשפירקנו את ההוצאות שלהם הבנו שכל הפעילות הזאת מלווה בהוצאות רבות. אם הולכים לגינה, קונים ארטיק. אם הולכים לקניון, קונים בובה. אם הולכים לטיול בחוץ, קונים בלון וכן הלאה.

לא! אל תעשו את זה.

מה עושים?

נסו לעשות תרגיל ולהיזכר בכל הכסף שהוצאתם על בילוי בזמן חול המועד. אחרי שעשיתם רשימה נסו למרקר כמה מתוך הכסף שהוצאתם היה ביזבוז. אם קשה לכם לשחזר, נסו לבדוק כמה אתם מוציאים במשך שבוע כשאתם עם הילד שלכם.

אחרי תרגיל המודעות הקטן הזה אני יכולה להמליץ על כמה דברים:

  1. הכל מתחיל בהרגל. אם הילד שלכם יתרגל שקונים כל הזמן תתפתח הציפיה לכך. תתחילו לומר לא. לא כל פעם שיוצאים מהבית צריך להוציא כסף.
  2. החלטתם לקחת את הילדים לפעילות כיפית מחוץ לבית? מצויין! קחו בחשבון שכל בעלי הבסטות והחנויות, כל מי שיש לו מה למכור יכוון את עצמו לילד שלכם. היום בעולם השיווק מבינים שהורים לא מתווכחים עם הילדים שלהם, אלא פשוט קונים. יהיה לכם קל יותר להתמודד עם זה, אם תגיעו מוכנים מהבית. תביאו ממתקים, מים, אוכל, בועות סבון וכו'. זה יקל מאוד על הסירוב שלכם.
  3. אני ממש ממליצה לעשות שימוש בתדריך הקצר שכבר כתבתי עליו. לפני שאתם מגיעים למקום עם פוטנציאל לקניה, תנהלו תדריך. מה אתם מוכנים לקנות ומה לא. 
  4. זה סעיף חשוב- אני ממליצה לכם ללמד את הילדים שלכם להנות מהדברים הפשוטים. ילדים מתפעלים מהדברים הכי קטנים. מספיק תלולית אדמה עם כמה חרקים כדי להעביר רבע שעה עם ילד בן שנה וחצי! זה מפתח את הסקרנות שלו, את היכולת להסתכל על פרטים. בדברים האלה- less is more..
  5. אם אתם יודעים שמחכה לכם תקופה ארוכה של חופשה עם הילדים (אהמ אהמ אוגוסט מתקרב), תכננו את הזמן שלכם יחד. כשאתם מתכננים, אתם יכולים לתקצב איזה מהפעילות יהיו בתשלום, להתארגן על כרטיסים מוזלים דרך ועדי עובדים, אתרים שמציעים קופונים. בחלק האחר של הזמן תכננו פעילויות יהיו יותר פשוטות כמו ללכת לגינה, או פעילות ביתית נחמדה שתחזק את הקשר ביניכם לבין הילד ותפתח אצלו כישורים ואינטילגנציה, לדוגמא: לצייר בגואש בגינה, להדביק עלים, לצאת לשחק בכדור.

אהבתם? איזה כיף… הנה עוד תוכן שיכול לעניין אתכם:

הנעה מכוח הקשר

שיעור לחיים

 

אין תגובות

Sorry, the comment form is closed at this time.