אי אפשר לטעות עם פעילות משפחתית של אפייה - Peachy - הנחיית הורים ייעוץ שינה
16501
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-16501,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-13.1.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-17643

אי אפשר לטעות עם פעילות משפחתית של אפייה

אי אפשר לטעות עם פעילות משפחתית של אפייה

תאמינו או לא, החודש הוא חודש האפייה המשפחתית. פעילות משפחתית של אפיה, היא אחת הפעילויות האהובות עלי. פעילויות משפחתיות שבנויות נכון מגבירות את תחושת המשפחתיות והשייכות. היא מייצרת מומנטום מצויין להשפעה הורית ומגבירה את הסמכות שלנו כהורים.

הפעילויות הקטנות האלה יכולות להיות הזדמנויות מצוינות לשיעורי חיים קטנים. היא מדגימה בצורה מוחשית כיצד משתפים פעולה עם אחרים (את תביאי את הקמח, ואת את כוס המדידה). היא מאפשרת לבחון ולתרגל את המוטוריקה הגסה של הפיצי הקטן שלנו, על ידי פעולות לישה, מזיגה, רידוד של בצק וכן הלאה.

אפיה משותפת היא לא פעילות ארוכה מדי, כך שאפשר גם לאפות וגם אחר כך להנות מפירות העמל. מה שנותן ערך מוסף לדבר והופך אותה למתאימה מגיל צעיר יחסית.

כמה עקרונות חשובים

  1. קודם כל, חשוב להבין שאתם מקיימים את הפעילות לשם ההנאה המשותפת, ולא בשביל התוצר. כך שאם אתם לחוצים שיצאו לכם עוגיות ריבה מושלמות לפני שהאורחים באים – זאת לא הזדמנות טובה לשתף בה את ילדיכם.
  2. חשוב מאוד לתת מסגרת עקרונית לעבודה, למשל: "רק אבא ניגש לתנור, כי הוא חם", "רק אמא מחברת את המיקסר לחשמל". בתוך המסגרת שהגדרתם, תנו חופש לילדים, אבל קחו בחשבון שהוא יכול להחליט לבדוק מה קורה כשנשברת ביצה על הרצפה, איך קמח נראה אחרי שמעיפים אותו באוויר… וכן הלאה. ממליצה לכם לראות את הסרטון הזה לפני שאתם מתחילים בפעילות, מבטיחה שזה יעודד אתכם.
  3. א-ת-ג-ר-ו את הילד שלכם. המרחב שיצרתם הוא מרחב מצויין לאתגור הילד. אם הוא פחות אוהב לשתף, עודדו אותו לכך על ידי צירוף האח הקטן. מתקשה במוטוריקה עדינה? זאת הזדמנות מצויינת לתת לו כל מני משימות שדורשות מאמץ במיומנות הזאת.
  4. למדו אותם להיות עצמאיים והעשירו את השפה- "תביא לי את המגרדת", "תביאי את הקערה". זאת הזדמנות לבדוק הבנה של הוראות, להעשיר את השפה ("עכשיו אנחנו קורצים עיגולים", "אנחנו קודם לשים את הבצק ואז מרדדים אותו") אפייה משותפת היא הזדמנות מעולה ללמד על ויתור, הצלחה, מנהיגות, דיוק ועוד ועוד.

אפשר לעשות מפעילות כזאת ממש מטעמים (תרתי משמע), זאת הזדמנות טובה להעמקת הקשר, עידוד העצמה וכו'. היא מתאימה כשיש מזג אוויר בחוץ סוער ואנחנו רוצים לעשות משהו מרענן עם הילדים (במיוחד בחורף הנוכחי). המתקדמים שאני מכירה, אפילו יצרו מבנה מעץ מיוחד שעוזר לילד להיות נגיש לשיש. כמו בתמונה שצירפתי למעלה של איתי החמוד, רק מעט לגיל שנתיים וכבר עוזר לאבא להכין חביתה.

 

1Comment
  • אלון אלאלוף
    Posted at 14:47h, 27 פברואר

    מהמם!
    בבוא היום, אחזור לפוסט הזה ואנסה עם הקטנצ'יק/קטנה שלנו.
    נראה כיף!