הורות וזוגיות- איך עושים את זה? - Peachy - הנחיית הורים ייעוץ שינה
השבוע נחגוג את ולנטיינס דיי. וזו היא הזדמנות טובה לנסות לבחון איך אנחנו מצליחים לג'נגל הורות וזוגיות. אז החלטתם להביא ילד לעולם? מעולה! אבל שם לא נגמרת הזוגיות.
16472
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-16472,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-13.1.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-17643

הורות וזוגיות- איך עושים את זה?

הורות וזוגיות- איך עושים את זה?

השבוע נחגוג את ולנטיינס דיי. וזו היא הזדמנות טובה לנסות לבחון איך אנחנו מצליחים לג'נגל הורות וזוגיות.

אז החלטתם להביא ילד לעולם? מעולה! אבל שם לא נגמרת הזוגיות.

זוגיות ושותפות (כתבתי כמה פוסטים על שותפות בין בני זוג כבר) חשובה מאוד לשמירה על אוירה משפחתית טובה. היא גם מהווה משענת עבור שני בני הזוג בשעת מצוקה ושחיקה וגם מהווה מסגרת נאותה לתינוק הקטן לגדול בה. התינוק מבין וקולט את הדינמיקה בין ההורים מגיל מאוד צעיר ולומד את מקומו בעולם דרך הדינמיקה בין זוג הוריו. שמירה על מרחב משפחתי בריא תורם מאוד לבניית הביטחון העצמי של ילדכם.

אבל בינינו? ממש לא קל לשמור על הגחלת. בין ריצות לגן, עבודה, התעוררויות בלילה, האכלות, ניקיונות וכביסות- הזוגיות היא זאת שמשלמת הרבה פעמים את המחיר.

אבל חשוב מאוד להשקיע זמן גם בחלק הזוגי, חשוב להרגיש יחד בהורות כדי גם להצליח להנות ממנה ולעשות עליה רפלקציה.

כמה טיפים

הקדישו כל יום זמן למגע משמעותי- מגע משמעותי יכול להיות חיבוק ארוך, שילוב ידיים בקניון, התכרבלות יחד שנכנסים למיטה וכמובן גם סקס. יש הסבר מדעי- פיסיולוגי לכך שמגע מהסוג הזה משחרר בגוף את הורמון האוקסיטוצין. ההורמון מייצר תחושה נעימה בגוף ותורם ל- well being שלנו.

חיזור- זה שהתחתנו ואנחנו הורים, לא אומר שאנחנו יכולים להפסיק לחזר. וכשאני אומרת חיזור, אני כמובן מתכוונת לחיזור דו- כיווני, כבר דיברנו על פמיניזם. אנחנו נמצאים בזוגיות כי אנחנו בוחרים בה כל יום מחדש. זה במיוחד נכון במציאות שלנו, שכל זוג שלישי נפרד. אנחנ צריכים לעזור לצד השני לבחור בנו, להשאר אטרקטיבים ולהמשיך לחזר: לקנות פרחים זה לזה, להפתיע בארוחת ערב משותפת, לשים פתק באוטו לפני יום עבודה משמעותי.

זמן זוגי- אחת לחצי שנה לפחות (?!) כדאי לבני זוג להיות יחד, לפחות ל- 24 שעות רצופות. הזמן המשותף נותן הזדמנות לדברים לצוף. זאת הזדמנות מצויינת לחשוב על איך אנחנו כזוג, או סתם אפילו לשתף את הצד השני בחוויות היום יום שהולכות לאיבוד בשגרת היום. הזמן הזוגי יכול ממש לעשות ריסטרט למערכת היחסים. אל תוותרו עליו!

ואם אתם לא האנשים הכי פטפטנים, אני יכולה לשלוח לכם תרגיל מובנה שיכול לשקף לכם את המציאות ולנסות להבין אחד את השני יותר טוב. תשלחו לי מייל שהכותרת שלו היא "תרגיל זוגי": [email protected]

 

גם לי לא היה קל לשלב את מערכת היחסים הזוגית יחד עם ההורית- הנה הסיפור האישי שלי ושל משושי

אין תגובות

Sorry, the comment form is closed at this time.