על השפה הראשונה של התינוק - Peachy - הנחיית הורים ייעוץ שינה
16050
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-16050,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,no_animation_on_touch,qode-theme-ver-13.1.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-17643

על השפה הראשונה של התינוק

על השפה הראשונה של התינוק

השפה הראשונה של התינוק היא שפת הסימנים. האזור המוטורי מתפתח מהר יותר מאשר האזור השפתי ולכן תינוקות יתקשרו עם מחוות ידיים ותנועות. תוכלו לראות תינוק מצביע על בקבוק, לפני שיגיד שהוא רעב- נכון?

התינוק מתקשר את הצרכים שלו: רעב, יציאות ועייפות- באמצעות מחוות הגוף הללו.

כשאנחנו מתבוננים בתינוק, אנחנו נראה שהוא עושה כל מני סוגים של תנועות, מנופף ידיים, רגליים, מזיז את האגן. מה שאנחנו לא יודעים הוא שהתינוק זז בהתאם להתרחשויות הגוף שלו. למשל, תינוק שזז עם האגן מימין לשמאל- יכול להיות שצריך קקי או פיפי.

שימו לב! כדי לקרוא את הסימנים של התינוק, צריך לעשות עליו תצפיות. התצפיות הן הכלי הכי אפקטיבי ללמוד את צרכי התינוק שלנו ולתת לו מענה בזמן. לכל תינוק יש את סט הסימנים שלו ולכן, אני לא אוכל להגיד לכם מראש מה הסימנים שעליכם לצפות על מנת לזהות את הצורך (שוב כשאני מדברת על צורך, אני מדברת על הצרכים הבאים: רעב, יציאות ועייפות).

אמא מנוסה שעושה תצפיות על הילד שלה, יודעת לומר בדיוק מתי מתחיל להתפתח כל צורך.

למה זה חשוב?

כשעונים לצורך בזמן, למעשה מחזקים את הקשר עם התינוק. התינוק מבין שאפשר לסמוך על הסביבה שלו וזה מעודד הפרשה של אוקסיטוצין (למה אוקסיטוצין חשוב, תוכלו לקרוא כאן).

כשאנחנו עונים לצורך בזמן, אנחנו לא מחכים לכך שיהיה עייף מדי, או רעב מדי. כשאנחנו עונים לצורך בזמן, אנחנו יכולים לייצר תהליך למידה. שם- באיזורים האלה, התינוק יכול ללמוד איך להרדים את עצמו למשל.

אין תגובות

Sorry, the comment form is closed at this time.