על אבות כהורים- גיל 6 חודשים עד שנה - Peachy - הנחיית הורים ייעוץ שינה
15904
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-15904,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-13.1.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-17643

על אבות כהורים- גיל 6 חודשים עד שנה

על אבות כהורים- גיל 6 חודשים עד שנה

בפוסטים הקודמים כתבתי על אבות כהורים האב בתקופת ההריון, התקופה ההתחלתית ותקופה עד גיל חצי שנה.

אחרי בערך חצי שנה, רוב האמהות חוזרות למקום העבודה. החזרה למקום העבודה היא הרבה פעמים רווית מתח (גם אם לעיתים המתח לא מדובר). יש חששות רבים לגבי המשך הטיפול בילד: מטפלת/ גן, מחשבות על התמודדות עם הקונפליקטים החדשים שהאמא עד כה נתקלה בהם בשילוב תפקידה החדש, לבין המקצוע שלה.

בל נשכח שהתקופה הראשונה של התינוק בגן היא תקופה שקשה גם לתינוק, שצריך להסתגל לשינוי משמעותי אולי הראשון בחייו. וכמובן- נושא המחלות. בשנה הראשונה של התינוק (רלוונטי יותר לתינוק שנכנס למסגרת), הוא חולה ה-מון.

ולכן לדעתי האישית, רק אחרי שהאם חוזרת למקום העבודה, יש ניסיון אמיתי של כל המשפחה, כמערכת, להשיב את האיזון על כנו. זוהי תקופה עם פוטנציאל הרסני במיוחד. מאוד קל בתקופה הזאת להגרר להאשמות, סכסוכים וייאוש.

אני רוצה להפנות אתכם, שני הצדדים, לכמה נקודות שאני חושבת שכדאי לחשוב עליהן בחיי היום יום. אציין כי אין בכוונתי להשמע שיפוטית ואם כך הדברים נקראים, זה אך בגלל חוסר כישרון הכתיבה שלי. בעת עריכת הטקסט התייעצתי עם בעלי על מה שכתבתי וזה התוצר הכי טוב שאליו הגענו.

אבות- האם נמצאת בתקופת הסתגלות לשני תפקידים משמעותיים שלעיתים קרובות ערכיהם מתנגשים. יש תחושה לפעמים של חוסר ערך למשכורת שהאישה מביאה למשק המשפחתי, שכן לרוב השכר שלה נמוך יותר וכלכלית "משתלם" יותר שהיא תשאר עם הילד בבית כאשר הוא חולה, או בזמן חופשות מהגן.

מה כדאי לעשות?

קח על עצמך לקחת אותו לגן בבקרים, היה מעורב בחיסונים שצריך לקבל (זה לא נעים להיות עם ילד כאשר מקבל חיסון), אם הילד חולה- לא תמיד האמא צריכה לקחת אותו מהגן. תעזור לאם לא לשכוח לתת אנטיביוטיקה בזמן (אם מפספסים אפילו מנה אחת- זה בעיה). תשאל אם צריך לעשות קניות בדרך חזרה מהבית. תגיע מדי פעם מוקדם הביתה כדי לעזור, או אפילו כדי להקריא סיפור לקטנצ'יק.

ברמה זוגית- תדאג לפנות זמן לבילוי משותף. הרקע לבילוי לא חשוב, כל עוד יש לכם אפשרות לשוחח לסקור את היום/ התקופה שעברה ולשוחח על עולמכם הנפרד. גם אם אין לה כוח, נסה לשכנע אותה ברכות לצאת. חזר אחריה! תהיה קשוב לצרכים שלה. לא תמיד היא תדע לומר אותם, אבל אם יש ביניכם הכרות אינטימית נסה לעזור לה איתם.

אמא- תהיי אקטיבית, אל תבואי בטענות בדיעבד! טיפ מאוד חשוב- בכניסה לגן מחברים את כל ההורים לקבוצת וואטסאפ בתחילת חשוב מאוד שהאבא יהיה שותף בה! זאת החלטה חשובה מבחינה אסטרטגית משום שכך האב הופך להיות שותף באופן ישיר ואת לא צריכה לתווך לו מתי הילדים צריכים ללבוש חולצה לבנה ומה צריך להביא ליום ההולדת של הילד.

את רוצה קצת זמן לעצמך, תמצאי בייביסיטר באיזור מגורייך ותדאגי לא להיות תלויה בבן הזוג שיגיע בזמן הביתה. כך אם יבוא לך יום אחד לצאת בשבע בערב לקפה עם חברה- תוכל לעשות זאת ללא תלות בבן הזוג.

אחרי הכניסה המחודשת לעבודה, תעשי תיאום ציפיות עם סביבת העבודה שלך. תלמדי להיעזר בסביבה הקרובה שלך (הורים, אחים, חברים). תהיי ישירה עם הצרכים שלך, אל תעשי פרצופים אם משהו לא מוצא חן, תהיי עניינית ותקשרי זאת לבן הזוג. הוא לא יכול להבין עפ"י הבעות הפנים שלך שהוא עשה משהו לא בסדר.

ומה קורה בתקופה שבין גיל שנה לשנה וחצי?

אין תגובות

Sorry, the comment form is closed at this time.