על אבות כהורים- לידה עד גיל 3 חודשים - Peachy - הנחיית הורים ייעוץ שינה
15900
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-15900,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-13.1.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-17643

על אבות כהורים- לידה עד גיל 3 חודשים

על אבות כהורים- לידה עד גיל 3 חודשים

התינוק הגיע (כרגע לא אתייחס לשלב הלידה, אם כי הוא שלב חשוב מאוד) יש התרגשות רבה ואופוריה.

בשלב המאוד ראשוני,יש הרבה הבדל בין לידות פשוטות שהלכו באופן רגיל ותחושת האם היא טובה. לבין לידות מורכבות שכוללות בתוכן אירועי חירום, לידה בשבוע מוקדם, ניתוח קיסרי ועוד.

אבות רבים מרגישים בשלב הזה שהם נדחקים הצידה. גם במקרי חירום בהרבה מהמקרים האם מרגישה נוח לקבל תמיכה מאמא שלה, מתוך האמפתיה וההזדהות של פעולתנו הראשונה כאמהות- הלידה. האבות הרבה פעמים מוצפים, מבולבלים, חשים חוסר אונים ומרגישים צורך לעשות משהו, אבל לא יודעים מה (אפשר ללמוד על התפשטות הורמון האהבה אצל גברים כאן). עכשיו התינוק הוא כבר עובדה מוגמרת, אפשר לראות אותו, לגעת בו. ובמובן זה, לאם היתה קצת יותר הכנה לבוא התינוק מאשר לאב. ולעיתים נדמה שהופעת התינוק היא ממש בגדר הפתעה-למרות כל ההכנות, השיחות, ההתארגנויות. אף אחד לא באמת מבין מה זה, עד שזה קורה.

פעם אמרו לי את זה לפני הגיוס לצבא ואני מוצאת שבמידה מסוימת זה רלוונטי גם לחוויה הראשונית של ההורות.

אבות בחודשי חייו הראשונים של התינוק

לרוב האבות מקבלים תפקידים אינסטרומנטלים, תביא לי את החיתול, תנגב לו את הפה… תרים את השקיות…

בתקופת החודשים הראשונים האב יכול לשמש משענת נהדרת מבחינה של סידורים, עזרה בבדיקות, עזרה פיזית (אף אחד לא נמבר על המשקלים שהאמא צריכה לסחוב).

התקופה הראשונית אחרי הלידה מלווה בכאבי לידה כמו התכווצויות רחם, גודש בשדיים, דימום מאסיבי, כאבים ואגינלים שונים, כאבים מתפרי ניתוח קיסרי ועוד.

זיכרו שכולנו רוצים להרגיש נחוצים ולרוב תחושת עשיה תורמת להפגה של חוסר אונים.

גם לחלק הרגשי יש מרכיב חשוב בתקופה הזאת. חשוב מאוד לשתף את האב בתחושות של האם. זאת תקופה מטלטלת רגשית עבור הנשים היולדות. שותף הורי מכיל, שאפשר לבוא עמו בדיאלוג, לפרוק לחץ, חרדה ופחד- מקל מאוד על התחושה של האם הצעירה שפתאום אמורה לדעת מה עושים עם הילד המשותף. וגם- מקטין משמעותית את הסיכוי בדיכאון אחר לידה.

אבות- היו ערניים לבת הזוג שלכם, האם היא מפתחת דיכאון אחרי לידה? האם היא כאובה? האם היא מספיק מטפלת בעצמה? תתנו לה את הספייס לו היא זקוקה על מנת להתפתח כאם.

אמהות- השתדלו לקבל את התמיכה מבן הזוג, שתפו אותו. לפעמים בשבועות הראשונים הוא יהיה זמין יותר כדי לעזור לך.

אין תגובות

Sorry, the comment form is closed at this time.