על אבות כהורים- תקופת ההיריון - Peachy - הנחיית הורים ייעוץ שינה
15898
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-15898,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-13.1.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-17643

על אבות כהורים- תקופת ההיריון

על אבות כהורים- תקופת ההיריון

פרויד דיבר על המשמעות של תפקיד האב בגילאי ילדות בוגרים יותר (לקראת גיל 3-4) ובעיקר תאר את
תסביך אדיפוס ותסביך אלקטרה.

לצערי, מודל האב מקבל הכרה רק בשנים האחרונות כדמות משמעותית עבור התינוק.

מודלים חדשים של משפחות כמו משפחות עם הורים גרושים, הורים יחידנים, הורים חד מיניים, הורים שותפים, הורים בפרק ב' ועוד כל מני קומבינציות נוספות- שינו את תפיסת התפקיד של האב כהורה ונתנו לו לגיטמציה חברתית רגשית ומשפטית (בחלק הזה עוד נדרשת בודה) למקום האב בגידול התינוק שלו. אני מקדישה את הפוסטים הבאים שיצאו לתפקיד האב במהלך השנה וחצי הראשונות בחיי הילד שלו. לצערי, אני מכוונת את הכתוב למשפחות הטרוזיגוטיות- וזה מכיוון שלא מצאתי מספיק מידע משמעותי על השאר.

כשהאישה נכנסת להריון, הקשר שלה עם העובר מתחיל. היא לומדת להכיר אותו, את התנועות שלו, את הדפוסים- ממש את הטמפרמנט שלו אם תרצו. אני נשאתי שתי עובריות ואני זוכרת שהרגשתי איך אחת מתכרבלת ומתחפרת והשניה, זזה בועטת, חותרת ליציאה! אתם יכולים לנחש מי יצאה ראשונה, נכון?

בשלב זה האב הוא צופה מהצד, לרוב לא מעכל את הבשורה. הוא עד לחיבור הנרקם בין האם לעובר ולעיתים מתקשה לתפוס אותו.

מה אפשר לעשות?

אני זוכרת שהיו רגעים שנורא ייחלתי שבן זוגי יהיה שותף לתחושה הזאת. היו פעמים שהן היו זזות והייתי אומרת לו "נו שים יד, לא כאן…. כאן… לא נו, עכשיו זה בצד השני..מה אתה לא רואה?" והוא היה משתגע ממני.

לאישה בהריון- שתפי בתחושות שלך את בן הזוג. תני לו להיות חלק. תני לו לעזור לך. הוא צריך להרגיש שזקוקים לו (כמו כולנו, לא?). תתפנקי- יש לפעמים תקופות לא קלות בהיריון- תחושה גופנית לא טובה. חרדה מכל מני בדיקות וגם מקרים עצובים של הפלה. חשוב שבן הזוג יהיה שותף מההתחלה.

חישבו ביחד על ארגון הבית לתינוק, על איזה דגם של עגלה לקנות. ובכלל- כל אביזרי התינוק הנלווים…

אבות- תנו לאם המתהווה את המרחב לקנן, לפנטז… לא תמיד היא תרצה שתחברו אותה לקרקע וכן לפעמים היא
תרצה את העגלה הכי יקרה….

לפעמים תקבלו מדד של בדיקה חריג ותראו את האם מאוד מודאגת…. זיכרו- היא כבר בקשר עם התינוק שלכם, היא מרגישה אותו ונושאת אותו לכל מקום. בעוד עבורכם התינוק הוא עדין "בדרך".

לפוסט הבא על אבות כהורים מגיל לידה ועד גיל 3 חודשים, לחצו כאן.

אין תגובות

Sorry, the comment form is closed at this time.