כיצד נדרג את טקס השינה? - Peachy - הנחיית הורים ייעוץ שינה
15684
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-15684,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-13.1.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-17643

כיצד נדרג את טקס השינה?

כיצד נדרג את טקס השינה?

תהליך ההתכנסות לשינה צריך להתקדם באופן מדורג, כך שיתאים לתינוקך. טקס השינה צריך להיות הדרגתי ומותאם לפי שני עקרונות: הטמפרמנט וסימני עייפות.

טמפרמנט- יש תינוקות שזקוקים למענה לצורך שלהם באופן מידי. אם מעט לא נוח להם בתוך חיתול רטוב, הם מיד יאותתו לכם (בבכי או בכל דרך אחרת). בהתאם לכך, אנחנו נדרג את תהליך השינה באופן שיתאים לו. לא נוכל לפרוס את טקס השינה על פני 40 דקות, אלא על פני 15 דקות למשל. זה אומר שברגע שזיהיתם סימני עייפות קלים, יש לפעול על פי טקס השינה שבניתם לו. בסוף 15 הדקות, התינוק צריך להיות שכוב במיטה שלו.

כמובן שיש תינוקות עם טמפרמנט הפוך. אצלם הפאות של המדרגות יכולות להיות ארוכות יותר ואז במקרה שלהם טקס השינה יכול לקחת יותר זמן. דמיינו את הפאות של המדרגה, כל פאה צריכה לקחת באופן יחסי מעט זמן, עד שהתינוק מגיע לזמן השינה שלו, כפי שמתואר בתרשים בתחתית העמוד.

סימני עייפות– כל תינוק מסמן לנו בדרך ובשפה שלו את הסימנים שלו לעייפות. הסימנים הולכים וגוברים, ככל שהזמן עובר- עד שהצורך מגיע למילוי. כלומר, אם התינוק שלי כבר עם עיניים מזוגגות, אדומות ומייבב- זה לא זמן טוב להתחיל לקלח אותו לפני השינה, משום שהוא יגיע לשינה בעייפות יתר מה שיקשה על ההרדמות שלו.

אם ניקח מקרה לדוגמא. הילד שלכם חזר בשעה 16.00 מהגן (אני בכוונה לא כותבת גיל, משום שעיקרו מדרגות השינה תקף לכל גיל מ0-3) והתחיל להראות סימני עייפות, אנחנו נתחיל לקדם את טקס השינה. שימו לב שמדובר במדרגות שינה ולא בשעות שינה. המדד לעייפות התינוק, הוא התינוק עצמו ולא השעה. כך שגם אם אנחנו רואים שהתינוק עייף בשעה 16.00, אפשר להתחיל את טקס השינה אז.

אני יודעת שזה מאוד מאוד מבלבל. במיוחד אחרי שהתינוק נכנס למעון ואז יכול להיות מצב שאוספים אותו בשעה 16.30 ואחרי חצי שעה צריך כבר להתחיל את טקס השינה. אבל האמא משכיבה אותו הרבה יותר מאוחר, כי היא רוצה גם להיות איתו. ברגעים כאלה, צריך לזכור לא התינוק כאן בשבילנו, אלא אנחנו בשבילו.

אחת הטענות השגורות ביותר היא "אבל אם אני אשים אותו לישון בשעה 17.00 הוא לא ישן לילה מלא" כאן תבינו למה המשפט הזה לא נכון.

בתמונה תוכלו לראות המחשה למדרגות השונות- שימו לב התמונה היא רק דוגמא להמחשה.

 

אין תגובות

Sorry, the comment form is closed at this time.